Translate

söndag 21 februari 2010

Zinatra Kareokebar.

Halloj. 

Nu har man ganska nyligen vaknat efter att ha sovit i ca 8 timmar. Väldigt skönt. Igårkväll velade jag fram och tillbaka om jag skulle åka till Zinatra, men bestämde mig för att åka efter att ha hamnat i den där känslan av att man vill, även om man av någon orsak tycker att man inte ska gå.. Så man går omkring i en dimma och väntar och väntar med att bestämma sig förrän det är försent, då man ångrar sig. Så jag fräschade upp mig, klädde mig i en kombo av volangkjol, singoallatopp, korsett och strumpeband med stay-ups.

Jag och terje flummade lite grann med webcamen, vilket resulterade i bilden överst.Kände mig vacker :), så jag trotsade vädret och begav mig ned. Det var snöstorm.. Samma som det har varit de senaste tre dagarna. 

För att gå upp till oss, måste man gå vid sidan av huset på en liten grusstig. nu när det har snöat så mycket och ingen tydligen gått ut på någon dag, resulterade det i att jag fick snö upp till knäna - Kallt! Trottoarerna var igensnöade, vinden ven och snön yrde så det var en liten pers att ta sig ned till trikken. Precis när jag kom ned, åkte det förbi en trikk. "Nej, nej", tänkte jag, "Hoppas att det inte var min".. Om det var det skulle jag behöva stå i den iskalla blåsten i ca 15 minuter, vilket jag absolut inte hade lust med. Men nr 12 kom efter några minuter så jag kunde lugnt njuta av att sitta på en varm spårvagn i ca 30 minuter :)

När jag kom ned till Aaker Brygge och kommit fram till Zinatra, öppnade jag dörren och gick med nyfikna, spända steg in i lokalen. Själva lokalen var rätt mörk, med mörka färger och småtavlor med foton på diverse människor. Möblerna bestod av soffor med mörkt skinnöverdrag, tunga barstolar i järn med detsamma och hela lokalen verkade vara indelad i fyra sektioner. Två "bås" med plats för ganska många i varje, en sida med soffor, bord och barstolar och sedan baren, utan sittplatser.

Jag gick fram till baren där två människor satt och pratade. Jag frågade om den varmaste platsen och blev hänvisad till stolen bredvid henne som var i ett hörn mellan baren och ett av båsen. Jag fick snabbt reda på att hon hette Linda och skulle plocka glas den kvällen. jag fick dessutom god kontakt med killen i baren och Stig, kareokevärden för kvällen. De tipsade mig om att komma ned på tisdag för att kolla om jobb, då chefen skulle vara där.

Jag lade märke till en kvinna som kom in strax efter jag kommit in. Jag tänkte inte mer på det då  men det var nog meningen att jag skulle lägga märke till henne. För efter första gången hon gick upp och sjöng, så tänkte jag; "Wow, vilken röst!". Och efter jag hade varit uppe och sjöng applåderade hon, så jag beslöt mig för att gå fram och sätta mig där. Det resulterade i att jag lärde känna henne lite och vi umgicks hela kvällen. 

Det enda negativa var att hon hade med sig någon bekant som såg ut som en butchflata och som förmodligen inte hade alla hästar på gården, och hon i sin tur hade med sig någon äcklig karl som hon tydligen hade träffat kvällen innan och som nog hade ännu färre hästar på gården. Kvinnan jag umgicks med berättade att hon var för snäll för att säga åt henne att hon inte ville prata med henne. Men efter ett tag försvann båda två. Så hon gav mig sitt telefonnummer och sa att; "Ring mig om du vill ha en visning runt Oslo, så kan du få träffa några av mina vänner".

Sen blev jag bjuden på en öl av en kille som kom fram och tyckte jag sjöng fint. Jag tackade, men sa att jag inte dricker alkohol. "Oj då, ja men då kan du ge den till någon av dina vänninor", sa han och gick tillbaka till baren. Han kom senare fram och småpratade lite. Frågade vart jag var ifrån, hur länge jag tänkte stanna i Norge. Då berättade jag att jag hade pojkvän. "Näää", sa han uppgivet. "Jo, tyvärr", sa jag. "Ok, men du är väldigt vacker sa han", så gick han tillbaka till baren igen. Jag fastnade lite för honom på så sätt, för hur många killar är det som är schyssta nog att godta det?

Så innan jag gick sa jag åt honom att "Du verkar som en trevlig kille, så du ska se att du nog hittar en fin tjej du också". Trikken gick senare än vad jag trott, så jag ställde mig framför det lilla matstället alldeles bredvik trikkhållplatsen, köpte en korv och småpratade lite med killarna som drev matvagnen. På vägen hem fick jag sitta och prata med en göteborgare som aldrig hört talas om japansk kultur, så när jag berättade vilda historier om uppcon tyckte han att det lät kul samtidigt som tjejen bredvid drog lite på munnen. '

Efter Göteborgaren klev av började jag prata med henne som också var svensk. Hon hade dragit på munnen för att hon nyligen varit i japan och såg då det hela framför sig, när jag berättat om animenördar som älskar allt japanskt och klär ut sig till sina favoritkaraktärer i sina favoritserier. Sista biten hem blev en kamp mot vädret. trottoarerna var ännu mer översnöade och så fort man tog ett steg, gled fötterna lite  så jag kom hem andfådd och kall.

Efter det tog vi det lugnt en stund innan vi äntligen gick och lade oss vi ca 2. Kortfattat så var det en riktigt bra kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar