Translate

måndag 22 februari 2010

Sysselsättning?


Goddag min lilla skara av läsare.

Idag sov jag gott, men vaknade ändå hyfsat tidigt. Skönt. Så har jag hunnit gjort lite nytta efter jag satt vi datorn en stund på morgonen. jag har städat åt kaninerna och röjt upp allmänt här. Vi har inte kunnat se soffan på ett tag för den har varit full med grejer, och sängen har inte blivit bäddad på några dagar :P

Men nu är det fixat och jag har åter igen satt mig vid datorn för att surfa runt lite. Just nu sitter jag och lyssnar till soundtracket till serien "True Blood".- En riktigt bra och romantisk serie om förbjuden kärlek mellan en vampyr och en tjej, som redan är lite utanför i det lilla samhället hon bor i. Hon kan nämligen höra tankar.

Om ni inte har sett den, råder jag er till att se den. Vet att den har gått på tv i Sverige, men man kan även se den på nätet. Full av snygga hunkar som karaktären Eric här under ;)

Utanför är snöovädret äntligen förbi och snön faller harmoniskt och vackert åter igen. Det får mig att fundera över min fotoide som jag hade förut, med trätrappen upp mot kjelsås.. men vi får se.. Förutom det har jag de senaste dagarna suttit och drömt mig bort igen till då jag får ett jobb, för jag har suttit och tittat på en tjej i Amerikas videos på Youtube som älskar korsetter och har korsetttränat i ca 2 år. Hon har minskat sitt midjemått från 78 cm (samma som jag har nu ca), till ca 56 cm med hjälp av daglig användning av korsett. 

Jag skulle också vilja göra det, kanske inte lika extremt  men jag tycker att det är häftigt. Jag älskar som henne känslan av att bära korsett. Man får bättre hållning och man känner sig väldigt vacker i detta vackra plagg. Jag har tyvärr ingen vettig korsett att träna med och pengar saknas för att köpa en ordentlig... Så  den drömmen får jag ha till senare. Terje förstår sig inte på det, vilket känns lite jobbigt, men jag förstår honom också. 

Jag kan förstå att det verkar onödigt och onaturligt att bära ett så åtstramande plagg ca 15 timmar varje dag. Men det är något jag skulle vilja göra. För mig känns det inte alls onaturligt och gör man det i lagom tempo, med rätt korsett och inte allt för extremt, är det inte skadligt för hälsan överhuvudtaget. Tjejen på Youtube tränar och dansar och mår bra. Jag har dessutom sett att det finns enkoma korsetter till träning. Det verkar otroligt intressant!

Det finns så många andra plagg och annat jag önskar mig också.. men det finns ju alltid saker man drömmer sig bort till. Det är inte så att jag lider av att inte ha dem. Jag har det rätt bra just nu.. Men drömmar har man som sagt alltid.

Jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på idag.. Jag tänker kolla om det händer något speciellt idag  nede på stan.. annars tänkte jag väl försöka vara lite nyttig. Tänkte gå in till Zinatra imorgon och höra med chefen om det finns något jobb där till mig :P. Inte världens fräschaste lokal.. Men det är nog ett kul jobb.

Jag hoppas också på att jag kan hitta någon att hitta på något med nu i veckan. Kanske Irene kommer hem så vi kan dra till Zinatra tillsammans, kanske nästa helg. Eller så kanske jag kan höra med hon jag träffade på Zinatra i lördags.. Vi får se...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar