Translate

onsdag 10 februari 2010

Uppgiven.

Unlucky av Duende14 på Deviantart.com

Ganska nyligen kommit hem från kören. det gick rätt bra, fick reda på att vi ska ha konsert i Juni.. Så det är låång tid kvar att öva.

Jag stack ned till Bara Jazz lagom till kl 15, men upptäckte att spelningen inte var förrän klockan 17. Så jag gick vidare, kontaktade lite folk och funderade på vad jag skulle hitta på. det resulterade i ett besök på kosmetikbutiken Estethic, där jag gick omkring och kollade, prövade och undersökte olika kajalpennor från exklusiva märken som Dior, Chanel, Mac och Shiseido. Men de var alldeles för dyra, så efter att ha njutit en stund av lyxkänslan gick jag vidare till HM där de hade märken jag kände igen. Maxfactor, L'oreal och Maybellene. 

Jag hittade då en billig hårfärg, nämligen HM's egna hårfärg som kostade ca 60 kr/st. Jag har aldrig provat HM's egna färg tidigare och funderade på hur bra den var. När jag hörde att det är Wella som producerar den så bestämde jag mig för att köpa den. Wella har ju väldigt bra produkter. Schampoon som stylingprodukter. Besöket resulterade i att jag införskaffade två förpackningar svart hårfärg och en ny kajalpenna, då min gamla helt magiskt försvunnit spårlöst :?

Grannen, Marianne har sagt att hon ska hjälpa mig med färgningen samt toppa mig lite på fredag. Så nu ska utväxten bort! Har saknat det svarta länge och när jag såg vissa av bilderna från guildkvällen, såg jag att utväxten är fulare än jag trott, Dessutom tycker jag att mitt hår känns tjockare och friskare efter en färgning. Jag bara ÄLSKAR den stilen med svart hår, 50-tals sminknig och sånt.. Kommer att bli sååå skönt att ha fint hår igen. :D

Efter det gick jag till Trafikanten som är ungefär samma sak som UL's upplysning och kundtjänst för att mitt månadskort inte fungerat på vägen ned.. Det var 22 nummer innan mig så jag suckade tugnt och satte mig ned för att vänta. besöket gick snabbare än väntat och jag var färdigt på ca 25 minuter. det var inget fel på mitt kort, bara elfel i automaterna :P

Runt 16.20 gick jag till Bara Jazz igen och satten mig. Terje kom strax innan 17 och spelningen levde upp till mina förväntningar. Jag fick dessutom prata lite med henne efteråt. Vilken trevlig tjej! Men redan efter spelningen började jag bli spänd med tankar om pengabrist, drömmar och mål. Som tur var fick jag sällskap till tåget, annars hade jag nog varit ännu mer moody än jag var.

När jag kom till dirigentens hus, kom jag mitt i uppsjugningen. "Typiskt", tänkte jag men började sjunga upp så fort jag kom innanför dörren och försökte bli positiv.. Men det kändes bara tyngre och tyngre, mörkare och mörkare.. Jag vågade inte ta toner, kände att jag inte hittade tekniken ordentligt och blev nedslagen, så lagom till pausen fick jag gå ut utom synhåll för de andra och gråta en skvätt. En ur kören, en söt rödhårig tjej som jag fastnat för kom ut och pratade med mig en stund.. Så efter det gick allt mycket bättre.

Men på vägen hem fick jag reda på att stället som kallat in mig på intervju för ett sommarjobb bryter mot LO's regler och behandlar sina anställda illa, dessutom låter de bli att betala ut lön om det regnar. Jag har redan varit på ett provjobb på en restaurang som slutade med att jag mådde skit.. Så när jag hörde det brast allt.. Jag grät inte.. men jag kände mig helt uppgiven.

Varför ska jag ha sådan otur med jobb???! Alla jobb jag har varit på intervju på som känts bra har skitit sig, andra jobb har skitit sig för små skitsaker, andra jobb har jag blivit sviken och sårad för. Orken som en gång fanns där, är rätt borta just nu..

Men de senaste dagarna har varit rätt deppiga.. ända sedan intervjun på Securitas så har självförtroendet varit som bortblåst och orken plus viljan har inte riktigt funnits för de grejer jag velat göra. Men Terje har hållit om mig en stund så jag har fått gråta ut det värsta.. men nu är jag trött.. Tror inte jag kommer att orka göra något speciellt resten av kvällen.. det är ändå dags att sova snart.

Aja, Imorgon är en annan dag! Efter regn kommer solsken! Så nya tag imorgon. Tills dess säger jag godnatt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar