Translate

onsdag 24 februari 2010

Sportlov.

Friendship av Circleoffriends på Deviantart.com

Idag har gått segt. Vaknade imorse av Terjes väckarklocka ca kl 8. jag låg vaken och funderade på om jag skulle kliva upp och se det som första dagen med rutiner.. men Terje kom knappt ur sängen, så han ringde och sjukanmälde sig och då blev jag kvar i sängen. Han höll kvar mig så gott så jag inte riktigt ville kliva upp på en gång heller ^^.

Kl 10.15 ringde klockan igen, det var dags att kliva upp. Terje skulle till läkaren och det kändes som man hade sovit tillräckligt. Det tog ett tag för mig att komma igång, men när jag gjort det bäddade jag sängen, städade och städade åt kaninerna med musik så klart. Min frukost idag bestod av samma som igår. Havregrynsgröt, te och en banan. det kändes nyttigt och bra.

Ca 13 kom Terje hem igen och han hade handlat med sig lite matvaror hem. Jag hade tänkt ta en runda till affären för att komma ut. Men eftersom han hade handlat, tog det lite viljestyrka att ta sig ut. Jag vill gärna försöka bli nyttigare, så jag tänkte att jag kunde gå några varv runt kvarteret och få lite motion. 

Det finns två vägar att komma upp till och från trikkhållplatsen. Det är del en väg, där man först går plant, sen upp för en backe med ca 15-20 graders lutning och sen en liten uppförsbacke innan man är framme. Den andra vägen består av en brant uppförsbacke på med ca 40 graders vinkel och sen en liten nedförsbacke hem till oss.

Så jag tog tre varv i hyffsat tempo där jag gick ned för den lilla backen och upp för den stora. Bra konditionsövning och det kändes bra i rumpan efter första gången :P. Jag har en ide om att jag ska försöka ta en sån runda en gång om dagen. jag tror det kan göra under för min kondis, samtidigt som jag försöker äta lite nyttigare också. Även om vi har fuskat lite idag eftersom Terje är sjuk och ätit lite godis.

Efter det så har det i stort sett bara blivit slappa.. Surfande mellan Facebook, min blogg och modellbilder samt pratande med Ida på Skype. Det är så härligt att kunna prata med henne. Hon är så gullig och får alltid en att dra på munnen. Hon har förresten lagt upp en galen bild på mig i sin blogg. Trodde jag skulle krevera när jag såg den! *Skratt*, den var hemskare än jag trott. :P det var ändå ett väldigt gulligt sätt att visa uppskattning på. Älskar dig Ida! <3

Men lite nytta har jag gjort. Jag har lagt till alla websidor till alla butikskedjor, vikarbyråer och sökmotorer som visar jobbannonser och lagt in dem i min bokmärkesmapp på laptopen. Så jag har sökt två jobb idag också. Ett som 80-100% anställning i en Bianco Footwearbutik i Strömmen och ett i en Bik Bok butik.. Jag är lite emot Bik Bok egentligen.. men jag kan ändå tänka mig att jobba i en..

Nu har jag precis ätit en dubbelmacka med krämost och sallad *mums*, efter att ha raidat i Conan sen 19-19.30.. Kände mig väldigt duktig som klarade av att lyssna på raidet, samtidigt som pratade med Ida, samtidigt som jag skulle hålla koll på spells, cooldowns och healing och ändå låg topp på healing listan. :)

Jag har dessutom försökt leta upp min mor på Skype, men hittade ingen som såg ut som henne. Det har känts lite tomt ikväll, för det är så kallad "vinterferie". Det är som vårat sportlov och därför är det ingen kör. Jag har verkligen märkt hur kul jag tycker det är ikväll, då jag saknat den. Men det är ju bara en vecka, så nästa vecka är det dags igen! :D

Nu blir det lite till tid vid datorn, innan det är dags för sängen. Tills vidare så önskar jag er en God Natt!

Sees

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar