Translate

onsdag 3 februari 2010

Anne elektriker.


Har just spenderat ca 1½ timme med att fixa två sladdar. Internet slutade tvärt fungera och tydligen var det en liten kanin som provsmakat på den.. Jag blev så upprörd och tappa humöret, så jag tog tag i de två misstänkta och visade sladden samtidigt som jag sa åt dem att man INTE får göra så..

Men Lucy såg då så ledsen och skamsen/rädd ut, att jag inte hade hjärta att skälla på henne. Så hon fick sig många goa klappar och kram.. Så nu sitter jag med lite dåligt samvete..

Hur som helst.. Sladden är rätt ny och jag orkar inte med att meddela Terje att ÄNNU en sladd blvivt förstörd.. Så jag bestämde mig för att laga den. Det var ett väldigt pillgöra och det tog lite tid. Men när jag blivit klar, stoppade jag tillbaka den i datorn och VIPS, så funkade internet igen!

Jag känner mig oerhört stolt!

Efter det tänkte jag att jag kunde laga sladden till Laptop-adaptern. Det har varit hål i den ett tag, men jag hade bara tejpat den för att tillfälligt få den att fungera. Det var ännu mer pillgöra då den bestod av tre lager. Tre sladdar inuti varandra, i tre olika storlekar..

Men det funkade! Så nu fungerar båda som de ska och jag kan slappna av och titta på säsongsavslutning av House.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar