Translate

måndag 8 februari 2010

Guildfest och helgslut.

Bildevis på helgens bravader.

Då var helgen slut. Och vilken helg det har varit!

I lördags så var det dags för guildfest! Möttes upp på Eataly på Aaker Brygge och åt god mat med en del nörding och skitsnack. Gott var det och mätt blev man. Vi var 12 st vid middagen. Det var:

  • Jag och Terje
  • Aisa (Aizabella) med hennes man (Varggrym)
  • Monalisa (Rainstrike med respektive (Lorride)
  • Christer (Romanin) och samboen Marita.
  • Mina (Argesh) med Andereas (Ashtarot)
  • Kim Ove (Kimma)
  • och Kai Ove (Otard)

Sen stack vi vidare mot nya äventyr. På vägen blev det AoC dans och Real Life Raid med hiding innan den Hemska brandbilen Catha! :P Det slutade med att vi hamnade på ett ställe som heter Paragrafen.. Inte världens fräschaste ställe kanske, men gud vad kul vi hade. Ölen sprudlade medan det blev lite skiftbyte. Från att vara 12, blev vi till slut 9 stycken. Romanin och marita stack redan efter middagen då han var sjuk. Och vid ca 11-12 sa också Monalisa och Lorride godnatt för att bege sig hemåt. Ett tillskott blev det, vilket var Lars (Nova), som kom från en annan fest till vår.. Så han hade redan hunnit få i sig en del, vilket märktes.

Efter mycket öl, skratt, foton, allmänt nördande och socialitet var det vid 3-3.30 dags att röra på sig. Tanken var att vi skulle hem till Nova, men efter att han dragit före och ingen visste vart vi skulle bestämde sig Mina, Andereas, Kimove och Kai Ove sig för att at taxi hem till Mina. kai Ove skulle flyga tillbaka dagen efter och Andereas skulle skjutsa honom, så de ville hinna få lite sömn. Vi stannade hos Nova en stund, men bestämde oss vid 5 att dra oss hemåt.

Det är väldigt sällan jag dricker.. Förra gången var sista oktober då vi hade den förra guildkvällen.. Då tog jag 1 öl, vilket räckte för att få mig ostadig.. Nu drack jag nog 3 st :P, vilket märktes! Så jag kände mig rätt bortdomnad dagen efter... Men det är skönt att man kan få en billig fylla, när man väl bestämmer sig för att släppa loss lite! ;)

Bilder och sånt blir det inget här på bloggen

I söndags blev det en lugn dag, med data och kakätning. Vi hade bestämt oss för att äta junkfood. Kändes lagom avslappnat och gott. Så vi tog en långpromenad och gick ned till Aaker Brygge där vi åt på Beach Club. De hade de största och godaste hamburgarna jag någonsin sett! Laid back personal och musik, skön stämning, fräsch känsla och vi satte oss bredvid ett akvarium som hade den största malen jag någonsin sett! Blev nästan lite hypnotiserad av munnen som såg ut som en gigantisk pussmun.

Men gud vad cool den var!

Efter att vi ätit oss proppmätta blev det hemåt och slappa resten av kvällen. jag höll på att somna på trikken på vägen hem, så det var lagom med en spelkväll i Conans värld. 

Idag är en spännande dag. Jag ska på arbetsintervju på securitas till ett jobb som telefonoperatör. Jag är lite smått stressad för jag vill hinna ned till NAV för att ta lite allmänna kopior av CV, betyg m.m innan intervjun som är kl 13.30. Men men.. Tänkte bege mig ned efter detta inlägg. Terje blev hemma idag för att han är lite dålig, så han kan ta hand om eventuella spillror av mitt självförtroende när jag kommer hem ;P

Så.... Wish me luck! And I am off! Seees!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar