Translate

torsdag 18 februari 2010

Uppdrag.

Idag har varit en lugn dag, men rätt obalanserad. Det har gått trögt och allt har känts rätt drygt. har velat både gått ut och hitta på något annat.. men har bara behövt titta ut på blåsten i träden och den yrande snön för att få rysningar i hela kroppen. Verkligen känna hur kallt det är ute, bara genom att titta ut.

Så dagen har bestått av tittande på de sista avsnitten av House och så började jag titta på Xena.. Lite nördigt, men jag tycker att den är rätt bra ändå. Många bra moraliska och visa poänger i den. Även om effekterna är lite B.

I övrigt har det varit en social dag.. Såg vid 3-tiden att min kompis Lukas fästmö, Hanna hade skrivit på Facebook att det bara var 25 timmar kvar och en som kommenterat att hon då inte skulle vara ogift längre. Jag fick mig en shock och  blev på en gång både besviken och ledsen. Innan jag flyttade till Norge, så avslöjade Lukas och Hanna att de skulle gifta sig den 11:e Juli och bjöd in mig till deras bröllop. 

Jag blev jätteglad och tänkte "Yay, jag ska på bröllop!". Sedan dess har jag gått och tänkt på bröllopet  och min då blivande Sverigeresa och sett fram emot det väldigt mycket. Men senast jag pratade med Lukas så erkände han att det förmodligen inte skulle bli ett så stort bröllop... och förmodligen ett bröllop utan gäster. Då de båda studerar och deras föräldrar sagt att de inte vill  hjälpa till med ett Jota.

Detta tycker jag är underligt eftersom man brukar vilja hjälpa varandra i en familj, speciellt vid stora tillfällen som dessa.. Min mormor hjälpte ju mamma genom att sy både min och mammas klänning samt genom att hjälpa till ekonomiskt på Mammas och Magnus bröllop. Men jag gav honom lite ideer som han lät intresserad av.. Så han sa att han skulle prata med Hanna och sen höra av sig..

Så nu har jag inte hört ett piss och fått denna nyhet kastad på mig. Ett bröllop utan gäster; fine, inte mig emot.... Men jag trodde iaf att jag skulle kunna få medverka när de gifter sig iallafall! men när de inte ens hör av sig, så funderar jag hur prioriterad jag egentligen är.. När jag t.o.m sagt att jag kan åka till Sverige tidigare för att hjälpa till!

Detta är dålig stil! Och inte har jag kunnat fått tag i Lukas heller för att kunna konfirmera om detta är sant eller inte. 

Men för att minska mitt depp, ringde jag upp min fina vän Minna på skype och pratade en stund. Efter det har det växlat mellan att prata med Minna och med Ida på skype. Nu sitter jag barnvakt åt grannen medan hon är på byn. Lite extra pengar och väldigt lugnt och skönt då barnet sover och jag kan chatta och en skål med Svenskt lösgodis bredvid mig som jag äter mig mätt på.

Vi får se hur länge jag blir kvar här.. Hon sa senast tretiden.. Så eventuellt somnar jag väl här på soffan :P Men det är kul att få ett uppdrag, så man får lite annat att göra än bara gå hemma och växla mellan städning, disk, tvätt, surfning, tittande på serier och annat. Att dessutom känna att man gör något av värde.^^

Imorgon eller på lördag får vi se om jag drar ut och provar på kareokebaren "Zinatra" nede på Aaker Brygge. Känner att jag vill hitta en motsvarighet till Etage i Uppsala. Saknar samhörigheten och den roliga, livliga stämningen. förhoppningsvis kanske jag kan dra med en tjej från kören med ut och kanske jag lär känna lite nytt folk! ^^

Men nu blir det fortsatt chatting med Minna och Terje som nu avslutat ett hemskt raid med tre timmars wiping (24 personer dödade vid boss gång efter gång). Får väl se om jag kan lura över honom en stund.

Tills vidare: ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar