Translate

torsdag 11 februari 2010

Ny dag, nya tag.

jazz string av paintrust på Deviantart.com

Ja, då har man klivit upp och vaknat till. Tvättat ansiktet och satt på lite JaZZ! Det är glad och svängig musik. Fick nog mersmak från igår :P Känner mig också piggare idag, så det är bra.

Idag ska jag träffa Argesh och umgås lite. Det ska bli kul.. Kommer att träffas hemma hos henne för att göra det lättare för Terje. Han har ett lite jobbigt möte idag och kommer nog inte orka vara så social efter det. 

Just lyssnar jag på Diana Krall som sjunger "Isn't this a lovely day?" Och idag känns det lite så faktiskt, otroligt nog. Men vi får se när mina hjärnspöken anfaller härnäst :P Vet hur lätt tidigare dagar har vänt från att vara bra till att vara riktigt tunga.

Det är lustigt det där, hur lätt allt kan vända.. Och det som skulle kunna göra allt mycket bättre, är att vilja det tillräckligt mycket. Allt handlar om vilja. Man väljer själv hur dåligt man mår och hur dåligt man vill må. Det är hjärnan som bestämmer, Inte hjärtat. Det kan vara bra att lyssna på det också, men det finns en gräns. 

För det mesta brukar jag låta huvudet styra mig, men det påverkar hjärtat mer än man tror. och har man inte då kontroll på sina tankar, kan det sluta i katastrof. Mitt tips då är att försöka tömma huvudet, om än för bara en sekund! Försöka meditera en stund, stänga av sina tankar och bara uppleva nuet. Se på alla färger runtom dig, lyssna på alla ljud och låta allt bara sjunka in.. 

Det är väldigt lugnande.. Men det är svårt när man inte riktigt kan det.. Jag måste fortfarande lära mig att kunna göra det när det behövs som mest. I stressande situationer eller när jag blir spänd och nedstämd. Men då och då behöver man träffa botten innan man kan gå mot toppen igen. Kom ihåg det, att man kan inte alltid bita ihop och se glad ut. Behöver det komma ut? Låt det komma så kan man starta på nytt sen.

Men hur som helst är idag en bra dag. Det har jag bestämt! Snön ligger fint på träden, vinden är stilla och jag känner mig hyffsat på topp faktiskt.

Ja, det var mina visdomsord för dagen. Nu blir det frukost!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar