Translate

onsdag 10 februari 2010

Aktiviteter och en förebild.

Idag har jag ätit en god frukost bestående av hårdbrömackor med aromat, en kopp te och en skål med musli. Efter det har jag kikat på eventuella billiga eller gratis aktiviteter här i Oslo. Hittade en sida som håller koll på diverse konserter, utställningar, föreställningar och sånt.

har kollat in en spelning på fiket "Bara Jazz" med en artist som heter Therese Ulvan som ska vara en blandning mellan en "jazzy Carole King som möter en bluesy versjon av Norah Jones". Stod inget om pris.. Men skulle börja klockan 15.00. Så funderar på att gå på den. Du kan lyssna lite på hennes nya album på:

http://www.myspace.com/thereseulvan

Sen fastnade jag vid bilder av Dita Von Teese. Hon är så underbart vacker! Det är en va mina absoluta förebilder. älskar hennes stil, personlighet och framför allt de flesta kläderna hon använder på bilder och på föreställningar.. Jag har länge sett upp på henne som min en av mina drömmar. Skulle gärna vilja möta henne någon gång. Den första fotografen jag stod modell för berättade faktiskt att han känner henne, vilket jag tycker är hur häftigt som helst!

Själva stilen burlesque är en stil som jag absolut skulle kunna tänka mig att hålla på med. Som Dutchess Dubois från Talang förra året uttryckte: "Burlesque är klassisk striptease från ca 40-talet. Det är galmourös och rolig underhållning samtidigt som det handlar om att ta en fysisk plats utan att några ursäkter för vem är. Självförtroende stärkande helt enkelt!"


Behöver bara komma igång och träna först, så man kanske kan få den smidiga, muskulösa kroppen som alla sådana personer har. :P Men men, det får väl ta den tid det tar. Man kan inte mirakulöst hamna där man vill genom att slå ihop klackarna tre gånger. :P

Ikväll är det iaf kör, och denna vecka kommer jag nog ihåg den! Förra veckan glömde jag helt bort den *skäms*. Och dirigenten skrev att hon saknade mig på övningen, vilket jag tycket var sött. Hoppas att jag lär känna några fler där snart. ^^ Nu ska jag titta klart på House innan jag förmodligen åker ned och går på jazzfik!

Ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar