Translate

fredag 5 februari 2010

Hö, spån och massor av snö!

Hejsan. 

Igår blev det mycket House-tittande. Men vid ca 13.40 bestämde jag mig för att åka ned till Sagene för att höra hur mycket en förpackning med stallströ och en bal med hö kostade. Spånet var slut till kaninerna och jag tjänade ju på att köpa en bal med halm.

Så jag tog bussen ned och när jag hört om priserna så upptäckte jag att jag inte hade nog med pengar till båda.. så jag skickade iväg ett sms till Terje om att möta mig där, så kunde vi hjälpas åt att bär hem dem.

Det hela slutade med att jag åkte till Majorstuen och mötte upp honom efter jobb, så följdes vi åt tillbaka till sagene och tog tillsammans oss upp till bussen med den 25 kg tunga förpackningen med stallströ och den 18 kg tunga balen med hö. När vi kommit hem fortsatte jag tvätta som jag börjat med på morgonen.

Dagen fortsatte i den stilen. Men efter snöovädret häromdagen så var de 20-30 cm med snö liiite ivägen. Först och främst så blev skorna fulla med snö på vägen in till vår dörr, och det var rätt tungt att släpa den stora säcken i mjuk snö.. Samt att trappan ned till terjes källarförråd var så full med snö, att det var svårt att hålla sig på benen.. Vilket jag dessutom misslyckades med när jag skulle ned andra gången för att fylla på en påse med spån.. Jag halkade på snön och studsade ned för trappen som en elefant som halkat på ett bananskal i en brant backe.

Jag trodde nästan att jag fått snö i ställen man inte vill ha snö. Men blev bara kall och blöt! Och inga ben brutna. Förutom en lite öm rumpa och en sårad stolthet var man helt ok.

Efteråt, när allt var fixat ramlade jag ihop på sängen. Jag fattar inte att man kan bli så trött av att släpa på en 18 kgs bal. ;P Så jag somnade, och sov i nästan två timmar tror jag. För när jag vaknade var klockan efter sju och Terje kom med mat. Jag var fortfarande lika trött.... ett tag iaf.

Tills det blev dags för The Northern Legions första Tier3 raid på Liveservern i Conan.. Spännande men svårt. Och jag fick tyvärr avbryta för att Ida sagt att vi kunde talas vid via Skype vid ca 22.. Men hon kom inte hem förrän 24.. Det ska bli spännande att se hur det utvecklas i Thoth-Amons Stronghold!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar