Translate

torsdag 25 februari 2010

Reseplanering.

Train Tracks av BassCleft på Deviantart.com

Torsdag. En dag att vara sysselsatt... Jag har iaf varit det fram till nu. Vaknade rätt tidigt idag och kom rätt ut ur drömstadiet vilket gjorde att jag var bra borta innan jag äntligen tog mig i kragen och klev upp ur sängen för att ta en dusch.

Efter det har jag varit duktig. Jag diskade upp i köket, samt städade bänkar och golv innan jag gjorde iordning en varsin skål med havregrynsgröt till mig och terje och gick in i rummet igen. Upptäckte till min besvikelse att det inte fanns några bananer kvar idag. Men men, *pytt pytt* som de säger här i Norge. det betyder ungefär samma som "Shit Happens".

Jag har sedan dess suttit och surfat runt lite, spelat lite småspel och tänkt på min Sverigeresa. Jag bestämde mig för att kolla tåg och flygpriser en gång till, det var ett tag sedan. Grejen är ju den att om man beställer i god tid, blir det billigt och nu var det några månader sedan jag funderade på resan sist. Att åka nu i mars kan jag stryka iallafall. Det kommer inte bli billigt längre.

Men jag bestämde mig för att jag ska åka i Juni. Två veckor över midsommar tänkte jag. Så jag har idag kollat priser för flyg och tåg mellan den 10:e juni (Torsdag), till den 27:e juni (Söndag). Om jag flyger, kommer biljetterna att gå på 887 Sek tur/retur och då tillkommer också pengar för bagage som säkert kommer vara på ca 130 Sek. KLICKA PÅ BILDERNA för att se den i originalstorlek!!
Om jag åker tåg, kommer jag att åka buss till Sverige vilket var det billigaste alternativet, men dock tar längre tid och tåg tillbaka till Norge. Detta kostar då 807 Sek och jag slipper bagagekostnad. Det är ändå rätt mysigt att åka buss och tåg... Så why not?

Min kära mormor har erbjudit sig att betala iaf en del av resekostnaden, så förhoppningsvis kan jag ta mig till Sverige snart!! Men om det fortsätter så här.. hoppas ´jag för guds skull att jag fått ett jobb tills dess.. Annars kanske det är några som saknar mig då mycket att de kanske vill bidra lite... ? Skulle vara evigt tacksam mot dem. Kommer ju att hälsa på dem när jag är i Sverige också, så kan vi ha lite kul!

Jag försökte kolla om det fanns en buss tillbaka också.. men det var väldigt dåligt med det. Inga alls faktiskt. Det gör inget för som man brukar säga; Omväxling förnöjer! dessutom var det länge sedan jag åkt både tåg och buss.

Ja, nu blir det städning åt kaninerna. Hej så länge!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar