Translate

onsdag 3 februari 2010

Snöyra och fotobesök.

I måndags hann jag knappt tänka över vad jag skulle göra innan Alasan hörde av sig och undrade om vi skulle ses, så jag kunde få mina bilder. 

Så jag föreslog att han kunde komma hit så kunde jag bjuda på kladdkaka. Ett billigt och bra cafe! Det var en trevlig dag med mycket skitsnack, film och bildtittande. Först på kvällen drog han sig hemåt. Han berättade att det kan ta lång tid att få svar från NSB, så än behöver jag inte ge upp! :D. Så just nu har jag några möjligheter helt plötsligt.. Väntar fortfarande svar från NSB och ska på intervju på Securitas den 8:e, alltså på tisdag. Sen har jag fått hemläxa från Bedeath, så jag ev har en chans på ett kundservicejobb på ett företag som heter Homebase.

Det får mig att känna hopp igen... Kanske det löser sig till slut.  

Natten kändes konstig och tom utan Terje bredvid mig.. Men han skrev en dikt till mig på kvällen.. Det blev jag riktigt glad över! Jag skrev en liten dikt tillbaka..

Our love is like the moon

Pending between us, 

equal on both sides.


When we are apart, 

it shines brightest of all.

So we can be together through the lines.

Igår tog jag det lugnt och var inne hela dagen. Hann kolla på två avsnitt House och leka lite i photoshop innan terje kom hem. Det var skönt att han var hemma och han var trött. Så det blev en kväll med lite Conan och lite MMA.

Idag vet jag inte riktigt vad jag sa hitta på... Snön yr ute. det ser kallt och kallt ut :P, för det blåser väldigt mycket. Så jag har inte så stor lust att gå ut.. men jag skulle behöva se om butiken jag köpte halmen av, också sälger höbalarna lika billigt. Det skulle jag tjäna på i längden. Dessutom skulle jag behöva röra på mig lite. Var duktig och var ute på promenad varje dag en period.. Nu har jag varit inne i några dagar. Men jag har varit så fryssen på sistonde, att jag knappt vågat gå ut i trappuppgången. *BRRR*

Nu blir det nog frukost! Ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar