Translate

fredag 12 februari 2010

Mini makeover.


Hejsan. Idag har varit en lugn dag. Jag vaknade vid 10-tiden ca och spenderade tiden i väntan på att Marianne skulle vakna med att städa, äta frujost och titta på House.. Men vid tvåtiden hade jag inget att göra för att jag väntade på att få ned ett avsnitt House jag inte kunna streama.

Då knackade jag på försiktigt och hörde att hon började leva där inne. Så mellan 14-15.30 umgicks vi med en massa skitsnack och skratt medan hon hjälpte mig färga mitt hår. Efter de två förpackningarna hade blivit slut och jag försökt få bort den mesta överblivna färgen i nacke, öron och ansikte blev det lite House tills det var dags att skölja ur.

Jag passade då på att ta en sköön dusch i varmt vatten. Jag har inte upptäckt förut hur skönt det är att storduscha när man sköljer ur hårfärg. Då lyckas man få ut all färg som man annars inte lyckas få ur ^^, samtidigt som man blir fräsch på resten av kroppen också! Efter det så blev det dags för klippning, eftersom hon är min egna lilla privata frisör också :P 

Bilden visar i dagsljus. Vad tycks?

Efter det så har det varit en lugn kväll då det blev strömavbrott vid ca 17-18 och sen fått tillbaka den nu så jag äntligen kan prata med mina vänner i Sverige. Under strömavbrottet var det socialt för Marianne var här och grannarna från andra sidan huset kom över för att kolla säkringarna. Så de stannade en stund. pratade skit och klappade kaninerna.

Nu blir det snack med Minna och Stefan! ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar