Translate

torsdag 18 februari 2010

Lycklig dag.

Hejsan.

Mitt förra inlägg måste ha varit en rejäl utladdning, för jag har inte känt mig dragen att skriva om något speciellt på några dagar.

Det har inte hänt så mycket här hemma sen mitt inlägg, men jag har gjort lite annat. Hemma har jag städat, tvättat och surfat runt på internet, lyssnat på musik och tagit det allmänt lugnt. Jag har fastnat lite för ett spel som heter "Happy Pets" på Facebook. Det är så sött! Med alla små djur som springer runt och ser glada ut.

Igår hade jag en riktigt bra dag. Började bra med att jag tittade på House medan jag storstädade åt kaninerna. Det piggnade till kaninerna ordentligt och de skuttade glatt runt på golvet. Buffade, nosade och lekte glatt med varandra. När jag kom hem från kören på kvällen berättade terje att de varit väldigt sociala på kvällen, vilket de inte varit på några dagar. Så storstädningen hjälpte ^^

När jag var färdig med städningen fastnade jag med House vid sidan av mig, medan jag försökte ordna upp min grupp om korsetter med lite nytt materiell. det är otroligt vilka kul sidor det finns som säljer retro underkläder och handgjorda korsetter! Så jag fastande med det till det var en timme kvar tills jag skulle åka. Då var kl ca 17.

Från www.fairygothmother.com

Från www.pandoraschoice.com

Från www.lamagia.co.uk

La Magia. Lyxkorsett med äkta Swarowskikristaller. Pris: 700£

Från www.vollers.com

Jag ringde upp Ida på skype och fick prata med henne en stund medan jag lagade lite mat. Det är intressant att försöka laga till något som ser aptitligt ut och smakar gott när man knappt har något hemma... det blev en pytt av köttfärs, vitlök, potatis, lite mjölk och lite ost plus lite kryddor.. Blev väl inte världens godaste, men mat som mat..

Vid klockan 18.10 begav jag mig ut till trikken. Med musik i öronen och ett glatt humör satt jag och sjöng lågt med i musiken. Jag kom ned till stationen i lagom tid. hade faktisk nästan 20 minuter till tåget skulle gå. så jag satte mig på perrongen och diggade musiken, tills jag fick syn på en tjej jag fastnade för.

Hon gick förbi mig och det första jag fastnade för var hennes mössa. Det var en svart trut! Sen när jag tittade lite närmare på henne hade hon en väldigt speciell sjal och röda läppar. Så jag gick fram och sa "Jag gillar din mössa". Tack, sa hon, min kompis har tovat den till mig. Vi fortsatte prata och gjorde sällskap på tåget.

Hon var en trevlig tjej. Vi kom fram till att vi hade lite gemensamt. Vi sysslar båda med musik och det blev det vi mest pratade om. När konduktören kom, visade jag fram biljetten som jag hade uppfattat som att den gäller i en månad... Vilket visade sig vara en engångsbiljett, så det är tur att jag inte blivit tagen tidigare! Men han förstod att det inte var mitt fel, så han gjorde ett klipp i biljetten iallafall.

När jag skulle kliva av fick jag en lapp av henne med hennes Myspacesida. "Skriv gärna på min myspace, det skulle vara trevligt", sa hon. Så när jag klev av kände jag glädje! Kören skulle öva i Kolben, en stor konserthall. Hela kören gick bra och jag kände att jag verkligen att jag kom nära två av tjejerna i kören. En tjej som heter Sofie som jag fastnade för redan första gången och en tjej som heter Irene som jag har samåkt med två gånger hem. Jag kände mig så där spralligt glad och flummade en hel del under kören.

Jag och Irene skulle ta tåget hem och fick oss en rolig resa hem med mycket skratt och prat. Hon hängde med på trikken också. Så när jag väl klev av och nästan var hemma var jag lycklig. Jag kände mig så lycklig att inget kunde förstöra det. Så jag gav Terje en stor kyss när jag kom hem. resten av kvällen satt jag och surfade runt och var förnöjd med dagen. Spelade småspel, chattade och funderade på förbättringar på diverse sidor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar