Translate

måndag 8 februari 2010

Storebror ser dig inte, han glor!

Har just kommit hem från intervjun på Securitas. Allt verkade väldigt bra och de var trevliga, samt verkade väldigt intresserade av mig...

Först fick jag info om vad tjänsten gick ut på, vilket var ungefär 80% av intervjun.. Sen kom det till byte av intervjuare. De var nämligen två stycken som var med på intervjun. Det första han frågade var:- "Har du ett fläckfritt register?"

  • Jag sa-"Ja, förutom en liten skitgrej. Jag åkte fast för snatteri för ca 5 år sedan för att ha snott en så skamsen grej som godis"
  • Jaha, sa de.. "Då var det slut. Vi är nämligen väldigt noga med att våra anställda har ett fläckfritt register
  • - Men det syns väl inte? Det var ju 5 år sedan...
  • - Inte på det vanliga registret, men på det fulla registret vi drar ut syns allt du gjort från när du var liten fram till nu. Men man gör ju dumma saker när man är ung.

Ni kan ana att det hettade till i  ansiktet. Jag blev skamsen, sårad och besviken. En sådan liten skitegrej! Att man snott godis för ca 50 Sek ska förstöra en sådan chans! Dessutom var det 5 år sedan! det känns ganska dömande, förutom att jag vet att de bara gjorde sitt jobb. Men det känns bara så otroligt löjligt!!

Inte nog med att storebror ser dig, han glor! Speciellt när du åkt fast för något och dessutom hånar dig när du minst behöver det! Usch!! Det får en att tänka efter och kanske ta det lite lugnare när man funderar på att göra något dumt. 

Det är iaf ett tips från mig till er: Tänk efter innan ni handlar. Allt dumt ni gör, kan förstöra för er i framtiden. Inte minst när ni minst vill det.

Så nu känner jag mig moloken och deppig... men som tur är har vi lite godis kvar.. så jag får väl ta och tröstäta lite och spela lite Conan. En tröst är iaf att de verkade tycka att det var synd, och att den som hämtade mig sa på vägen ned igen att: - "Det var synd, men du verkar vara en trevlig tjej, så du ska nog hitta något ska du se".

Ha det, I'm outta here....

1 kommentar:

  1. Håll ut gumman. Bättre lycka nästa gång! Du är jätteduktig som kämpar på! Det kommer att löna sig i längden. DU ÄR JÅTTEBRA - glöm aldrig det!
    Nu skall jag gå och diska.Undrar om jag gör rätt nu med inlägget.
    Många kramar från mormor.

    SvaraRadera