Translate

lördag 9 januari 2010

Efter en livlig natt.

Rabbit av medveh på Deviantart.com

Hej.

Det blev inget skrivande igår. Jag införskaffade nämligen en liten lurvig kamrat till igår. Världens sötaste kanin tror jag. Hon ser verkligen ut som en liten bimbo. Hon är vit med svart/gråa fläckar och hon har lång lugg, som Harry.. men det ser så fränt ut för hon har gråa slingor i den som dessutom hänger på ena sidan av ansiktet. 

Det har varit vild panik här med Harry och Lucy som reagerat på denna nya okända lilla jänta. Harry har varit rätt lugn och bara följt henne med kåt blick. jag ser på honom att han har lust att hoppa på henne, speciellt då han försökt våldföra sig på Lucy som i vilda protester försökt fly undan. medan Lucy har varit världens bitch! Hade ingen aning att det fanns ett sådant vilddjur i henne! :P

Så fort de närmar sig varandra (med galler emellan), så försöker hon bita den nya. Men det märks att Mina, som jag döpt henne till är en tuff tjej. Så när de idag rök ihop på golvet så slogs hon tillbaka, vilket hon sedan gjort genom gallret också :P Det är lite invänjning framför oss. Då Mina verkar vara väldigt nattaktiv (hon höll oss vakna några gånger inatt), och när hon dessutom bara är fyra månader. Så lite låd-träning och allmän träning kommer att behövas.

Jag fick dessutom separera på Harry och Lucy inatt då Harry var på henne så det visslade. Jag var sååå stolt imorse då han inte gjorde ett ljud ifrån sig! Och inte gjort det på hela natten! om Lucy hade varit i den buren han var, så hade det bökats, krafsats och gnagts för fullt. >_<

Nu idag så har jag storstädat åt dem. Skurat ur och bytt strö i båda burarna. Det verkar ha hjälpt, för alla tre är rätt lugna nu. Dessutom hade Mina markerat i hela buren när jag vaknade imorse, så det var kiss på alla väggarna... Inte fräscht.

Sen har jag pratat med min vän Tom i Jessheim för att det var prat om att han eventuellt skulle plocka upp mig idag. Jag måste gräva fram mitt enda arbetsintyg som tydligen ligger i någon kartong där borta.. Vilket jag är väldigt stressad över, då jag ABSOLUT inte vill missa denna chans på mitt drömjobb för att jag inte haft de papper som behövts. Jag bad honom att försöka leta upp det åt mig.. Men jag vill inte att han ska behöva rota igenom de 10 kartonger som står hemma hos honom.. Så nu är min enda chans att åka till Jessheim på måndag och leta upp det. jag har fortfarande problemet att jag behöver ha äkthetsbevis på kopiorna till mitt betyg och att jag måste kopiera arbetsintyget innan tisdag! 

IIIIIK!

Får väl se.. Nu funderar jag på att ta en promenad och köpa lite godis, eller att lägga mig på sängen en stund. Jag blev oerhört trött efter jag storstädat åt kaninerna.. Är väl inte helt frisk än. jag ska försöka ta en bild på Mina så ni får se hur hon ser ut senare. Men nu blir det nog sängen en stund. Ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar