Translate

tisdag 5 januari 2010

ARGH!

Nu gick jag ut för att ta en dusch, och varmvattnet saknades igen som vanligt.. Känner mig så ofräsch att jag bara längtar efter en dusch. Men jag vill inte ha en halvljummen eller kall dusch. Jag vill inte riskera att bli sjukare nu när det äntligen håller på att släppa.

Hörde att torktumlaren var igång nere i tvättrummet och gick ned för att kolla.. Det första jag såg var att det var fullt av vatten på trappen ned. Gick ned och såg att golvet var smutsigt och blött, men att vättmaskinen har bytts. Visst är jag lättad över att vi fått en ny.. Men där gick gränsen.. Jag blev bara så less.

Ni som läser denna blogg vet att jag innan jul fick stå och torka vatten på grund av en vattenläcka där nede, för att sedan storstäda och sätta upp skyltar för att markera skogräns och för att be folk hålla golvet rent.. Jag trodde att problemet var löst. Visst, jag förväntar mig inte att de som har hand för underhåll av sånt ska göra rent efter sig.. Men just nu önksar jag verkligen att det skulle vara så.. För jag vet att det kommer att vara jag som står där nede och städar sen.. För att ingen annan verkar bry sig!

Ni kanske tycker jag klagar på ingenting.. Men för att inte bli galen i detta trånga rum eller i detta skitiga, gammla ruckel till hus, vill jag gärna ha rent runtom mig. Och när det är ett TVÄTTRUM, men med en dusch.. Skulle man ju hoppas på att folk åtminstonde förstår att "hmmm, om golvet är smutsigt, och man tappar våt tvätt på det... så är det inte REN TVÄTT LÄNGRE!" Men icke! Jag pratade med alla för några månader sedan för att kolla om alla var med på att försöka hålla det rummet rent. Det tyckte alla var en bra ide.. Jag storstädade... och sen två dagar senare vad hände då? Jo, golvet såg likadant ut igen! Jag torkade upp det mesta vattnet och ställde dit en mopp, men den blev bara ståendes och surnade medan golvet blev smutsigare och smutsigare... 

Men Terje ringde just och sa att vi skulle få ny varmvattenberedare, tvättmaskin och torktummlare där nede... Så jag får väl försöka hålla mig lugn tills allt är på plats... Nu ska jag vänta på att Terje kommer hem och att det blir varmvatten igen så jag kan ta en dusch!

//Anne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar