Translate

måndag 25 januari 2010

Dagdrömmar.


Idag har gått trögt. Det har varit en rätt meditativ dag då det känns som att jag inte tänkt eller känt så mycket.. samtidigt som jag tänkt och känt väldigt mycket. Det har varit ungefär som att allt jobbigt har blivit igenomrotat på ett annat ställe än mitt hjärta, kropp och hjärna.. För att skona mig all frustration, ledsamhet och vrede.

Jag sov länge och rätt tugnt imorse. Vaknade vi 11, satte på datorn, tvättade ansiktet och gjorde frukost som jag åt på samma gång som kaninisarna åt sin. Efter det tittade jag på House. Kaninerna har varit väldigt aktiva idag. T.o.m Harry har skuttat runt ute idag och jag tror att Mina har kommit in i sin pubertet. Så fort Lucy har närmat sig har hon kuttrat, nästan morrat åt henne innan hon lugnat ned sig och igårkväll såg hon riktigt rolig ut.

Jag tror hon försökte boa. Så hon proppade munnen full med halm och skuttade sedan omkring i båda burarna med det och såg ut som att hon inte riktgt vart hon skulle ta vägen. Så fort hon stötte på ett hinder så såg hon jätte besvärad ut och funderade på varför det tog stopp, samt hur hon skulle hantera problemet. Gud så vi skrattade!

Vid klockan 14 ca kom Terje hem. Jag hade bestämt mig för att överraska honom med levande ljus, lugn musik och en vacker tjej ;). Hann lagom slänga av mig kläderna innan han kom hem. Så det blev en riktigt mysig stund med mycket kyssar och avslappning. Sen åt vi lite mat och kom fram till att gårdagens goda tomatiga pastasås, hade förvandlats till någon fet äcklig sörja.. Absolut inte lika gott!

Efter det har jag varit lite i min egen värld. Legat och tittat på molnen, lyssnat på Terje och musik medan jag tänkt på allt. Att jag är lite ledsen över att jag varje gång försöker ta kontakt med tjejerna uppe, så är de upptagna.. Att allt skulle vara så mycket lättare om jag fått ett jobb.. Hur skönt det skulle vara att inte behöva bekymra sig för att kunna ha råd med grejer till kaninerna och till att fylla på telefonen... Hur lycklig jag skulle vara i mitt egna rum och hur jag såg framför mig vilka möbler jag skulle köpa och vart jag skulle ställt dem...

Jag vill inte kosta mer pengar än nödvändigt för Terje. Jag vill kunna ta hand om kaninerna, fylla på mobilen och köpa mina egna hygienartiklar. Nu ska jag ju börja i kör... vilket är jätteroligt, men jag är bekymrad över hur jag ska ha råd att ta tåget varje gång. Nästa månad så kan Terje köpa ett tillägg till sitt månadskort som gör att jag kan åka till Kolbotn på det. Men till dess så kommer jag att behöva lägga ut ca.... 96 x 3 = 288 Nok. Sen kommer jag att behöva köpa nytt hö, nytt spån och försöka få tag i nytt halm. Fäboden i Sverige sälger ju så fina halmsäckar.. men har inte hittat nåt ställe som sälger halm här än..

Som det ser ut nu har jag kaninmat för ett halvår, det gick på ca 600 NoK. Och jag har p-piller för ca 4 månader framöver. Jag hoppas nästan att jag hinner åka till Sverige innan p-pilrena tar slut, för då kanske jag kan skaffa nya där... Men för att summera det hela:

  • Spån + Hö = ca 150 NoK,
  • Påfyllning för kontantkort mobil = minst 150 NoK,
  • Plus tågresorna till Kolbtn = 300+288
  • = 588 NoK
  • = ca 760 SeK.

Som det ser ut nu kan jag skrapa ihop ca 300 NoK.... Jag önskar, önskar, ÖNSKAR att jag kunde får ett jobb... Om jag hade det hade allt varit löst vid det här laget. Visst, Terje säger att vi klarar oss fint som det är nu.. men jag vill ju kunna ha egna pengar.. Aja, nu när jag börjar på kören kanske jag iaf slipper vara så ensam..

1 kommentar:

  1. Förstår precis. Jag tycker inte heller om att vara någon till last när jag inte har någon inkomst :/

    Håller tummarna för dig att du hittar ett jobb snart :)

    SvaraRadera