Translate

onsdag 27 januari 2010

Körpremiär.

Ikväll var första körkvällen. Jag tror att jag var lite överspänd hela dagen för när det var dags att åka kände jag mig pirrig i magen, överfokuserad och nästan lite känslomässigt labil. Men jag försökte slappna av på vägen dit genom att blunda, lyssna på ljuden runtom mig och andas lugnt.

Det var en intressant första kväll med några nya bekantskaper iaf. Vi gick igenom två sånger idag. 29. Withes' Chorus från McBeth och Dejstvi 1. Den ena på något språk jag inte vet vad det är och den andra på tjeckiska, engelska eller tyska.

Det var många svåra tecken och noter för en amatör som mig, men förstod snabbt vad de olika gjorde. Med crescentos, utdragna, markerade och pausade noter. Jag var orolig för hur det skulle gå då jag är ovan att sjunga som sopran längre en stundvis på hobbynivå. Men redan vid uppsjugningsövningarna så kändes det avslappnat och lugnt. Dirigenten stoppade och verkligen instruerade hur man skulle göra och hur det skulle kännas.

Jag fick dessutom ett varmt mottagande av resten av kören, och skjuts in till Oslo. Så jag slapp ta tåget. Av personer som verkligen är av min smak. Tokiga, spralliga och kansiga personer. Så nu kanske man äntligen får lite sångteknik med kompisar på köpet :P

Och Terje har betalt för ett månadskort till mig, så nu kanske jag äntligen kan hitta på något om dagarna.. Om man kan släpa sitt fläsk utanför dörren så att säga. Saker börjar ljusna ^^ En i kören gav mig lite mer info om NAV och hur man får bidrag när man är arbetslös. Så det blir nog en tur ned dit någon dag med.'

Nu blir det ett avsnitt Fringe och sen sömn! Godnatt alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar