Translate

onsdag 6 januari 2010

Hoppestudskänslor med sprallighetshumör.

Ice VIII av butterfly36rs på Deviantart.com 

Idag har varit en bra dag! Efter mitt förra inlägg så satt jag och försökte ragga hjälp i Conan till en quest.. det var lättare sagt än gjort, så det slutade med att jag satt och hade det tråkigt i väntan på att jag skull få gå ner och byta på tvättmaskinen..

Men efter ett tag så satte jag på musik och började vika tvätt. Sittandes sjungandes för mig själv i min egen lilla värld och gladde mig åt att min röst äntligen börjar bli normal igen istället för en hes kraxande kråka som bara kan sjunga bas.

Vid ca 17, kom Terje hem med nytt tvättmedel och glatt humör, så vi gjorde lite mat (som var mer fika, för vi fick äta småbaguetter med pålägg :P), så var det dags för raid! Ett PuGraid (Pick up Raid), som blev till ett guildraid. Väldigt kul då det var länge sedan vi hade ett fullt guildraid i Tier1! :D Och jag fick loot! Ett snäpp bättre på min andra karaktär!

Innan raid fick jag ett telefon samtal... Jag kände inte igen numret, men jag har aldrig varit den som är den. Så jag svarade.

  • :-"Ja, det är Anne"
  • -"Ja. Hej, jag ringer från NSB"

Mitt hjärta tog ett skutt.

  • -"Jag ringer till dig för att jag undrar om du kan komma in på en itervju?"

jag kände hur hela jag fylldes med glädje!

  • -"Ja, absolut! När då?"
  • -"Jag har intervjuer Tisd 12/1 och torsd 14/1, vad passar dig?"
  • -"Vilket som, jag har inget planerat. Så du kan bestämma."

Så nu ska jag på intervju för just det jobbet som jag tänk på och pratat om sen jag flyttade hit i princip, på Tisdagen den 12/1 kl 10. Det enda som jag var lite bekymrad över var att de ville ha 2 referenser.. jag har aldrig haft några referenser, iaf inte från något av de TVÅ sommarjobben jag varit på. Men som tur är har jag snälla lärare från gymnasiet som gärna ställer upp på att vara referenser åt mig. Så en är fixad iaf.

När jag berättade den goda nyheten för fotografen för min senaste session, Alasan N. Paulsen så blev han glad. :-"Då får jag hoppas på det bästa, så kanske vi blir kolleger sen!", skrev han. Han jobbar nämligen på NSB och när vi fotade sa han att han inte trodde att jag skulle ha några problem med att komma in... men med tanke på vad jag har drömt om på sistonde och hur det blev med Accessorize, så försöker jag ta det väääldigt lugnt..

Han skickade mig dessutom några nya bilder idag, varav två stycken jag fastnade speciellt mycket för.

Jag har lagt ut dessa på modellsidan jag är medlem på som en första session. För de som är nyfikna: http://www.modellbilder.se. Så nu väntar jag spänt på att få se vad folk tycker.

Min sida ligger här: http://www.modellbilder.se/portfolio.php?id=48206

Men nu börjar dagen närma sig sitt slut och det är snart dags för sängen. Imorgon får vi se om jag plågar mig ut i kylan för att ta mig till ett bibliotek så jag kan kopiera mitt slutbetyg och få ett äkthetsintyg på det. Men det visar sig. Jag går och huttrar inomhus så jag drar mig för att gå ut. vi har t.o.m is på insidan av våra fönsterrutor! Men tills dess säger jag: Godnatt folkens!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar