Translate

tisdag 5 januari 2010

Godmorgon.

Beauty is the beast av DarkVenusPersephonae på Deviantart.com

Hejsan alla, hoppas ni har sovit gott. Jag har sovit rätt gott inatt, men vaknade imorse av att Lucy höll på att slänga runt med sin leksak så det pinglade i hela rummet. Vilket var tur, för Terjes väckarklocka hade tydligen inte ringt. Men han hade bara försovit sig ca 25 minuter, så han han hann iväg till skolan i tid.

Jag blir så stolt några gånger! Vissa gånger är det bara på skoj, för då slutar hon i värsta fall när man går fram och pratar med henne... Det gjorde hon nu också, men det märktes att hon gjorde det av en orsak idag. Hon verkligen dängde den där leksaken i burgolvet med allt vad hon hade verkade det som :P

Inatt drömde jag en lite mer logisk dröm.. men ändå i ett drömlandskap. Väldigt mörk dröm, med mörka färger. Först var det ett hus, eller väggarna av ett hus som jag och några andra höll på att sätta upp. De såg ut att vara i betong och skulle vara källarvåning, eller skulle sitta halft ned i marken för vi hade blivit ombedda att gräva bort den överflödiga jorden som låg runtom väggbitarna.

Efter det hamnade jag i ett stort, stort hus.. Det kändes som ett hus i herrgårds- eller lyxvillaklass. Där fanns den vackraste kvinnan jag sett och henne skulle jag och en bunt andra förföra. Den bästa skulle vinna hennes hand. När det var min tur blev det som i en film. Det var jag och hon tillsammans i en duett i en av husets långa koridorer. Medan vi sjöng så närmade vi oss rummet med de andra, plus hennes far i. Virvlande i piruetter, tittande i varandras ögon sjöng vi med påhittad text om kärleken till varandra.. Och när vi väl kom fram så sjöng jag en ton med sådan vacker klang att jag njöt...

När alla var klara var det dags för att disskutera vem som skulle vinna hennes hand. Jag minns hur jag blev ledd till en bänk i ett rum som såg ut som en återvändsgränd till en hall och hur personen som ledde mig dit försökte trösta mig genom att säga :-"Så så, det går nog bra ska du se. Du kan väl lyssna på en av dina fina skivor". Jag hade tydligen några cd-skivor med mig.. Sen lämnade personen mig där. 

Jag började titta på en flashfilm som tydligen spelade upp detta scenario jag just upplevde, men i lite roligare stil. Och när det var dags för slutet så hade alla samlats för att se hur deras karaktär var skildrad och för att se vem som vann.. Jag vann inte kan jag säga och då kände jag samma besvikelse som med Accessorizejobbet. Att det hade gått så bra, känts så bra och ändå hade det gått dåligt. Jag tror att det går att tolka en del av drömmarna till saker som ska ske, men en del är ju bara utlopp för sånt som har hänt.

Jag vaknade  ca 11.40, så nu sitter jag och äter frukost. Jag gillar att drömma så länge det inte är mardrömmar, men det gäller att inte fastna i drömlandet allt för länge. Iaf inte för mig. Om jag håller på att vakna och somna om igen ett tag, brukar jag få ont i huvudet :S 

men nu ska jag äta färdigt min frukost. Så tills vidare: Ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar