Translate

söndag 3 januari 2010

Hes dag.

Idag har varit en riktig slappdag. Hostan har varit extra jobbig idag och jag började morgonen med att stå och hulka av de djupa harklingarna för att försöka få ut skiten jag hostade upp.. Nu verkar det iaf ha lättat på trycket och den riktiga slemhostan har kommit.

Inte det fräschaste kanske men det betyder iaf att förkylningen håller på att släppa. Men hostan och harklet har satt sina spår och jag låter som en trashtrailermom som röker konstant och som skrikit för mycket = Hes och kraxande med lite nästäppa :P

Jag har just upptäck att min gamla klasskamrat Matilda har en blogg och har bloggat rätt länge. Det var intressant att läsa. Hon är duktig på att blogga. Hennes blogg kan du läsa här:                      http://matildasbrain.blogspot.com/ 

Vem vet, man kanske får lite ideer... Hon hade nämnt mig i sin blogg den dagen jag var med i Svenska Idol i oktober förra året. Och som alltid så skäms hon (eller ger sken av det iaf), över mig. 

Jag minns när vi gick i grundskolan.. Det var likadant då. jag har alltid varit lite excentrisk och uppseendeväckande i mitt sätt att bete mig emellanåt. Och varje gång jag flummade ut och hade skitkul, så satte hon händerna framför ansiktet och skrattade nervöst.. Men hon har alltid varit väldigt snäll och rätt speciell själv. Jag fick låna en klänning av henne när vi slutade 9:an och på avslutnings"middagen", så hjälpte jag henne hem :P

Jag har goda minnen till Matilda och hon fortsätter vara den goa, glada, skämtsamma tjej hon alltid varit. Fotsätt så tjejen!!! :D Jag fick reda på förra året att hon gått och blivit fotograf. Väldigt kul tycker jag! Då jag har stått lite modell de senaste året och älskar det.

Jag har inte berättat så mycket om mitt modellande.. Det finns egentligen inte så mycket att berätta. Jag har stått modell ca 7 gånger sen i april förra året, då jag stod modell för första gången. Det är en väldigt varierande och spännande sysselsättning, med hur man tänker ut ideer, till styling och location. Här har ni några bilder från min senaste session:

En av de finaste bilderna än så länge tycker jag

Attitude gets you far ;)

Grrrrrow!

Dessa är de första riktigt snygga modellbilderna jag fått till och jag längtar att få se de andra. Denna session är tagen av fotografen Alasan N Paulsen. Riktigt trevlig fotograf som jag ser fram emot att fota mer med!

Nu blir det Conan och en varm kopp te! Snakkes.

1 kommentar:

  1. Att jag skäms för din skull ibland är ju bara för att du kan vara så himla pinsam :p men det är iofs ganska uppfriskande haha :) saker och ting kan bli lite lättare i livet om man inte alltid lever ut 100% den man är.

    vet man att man är udda (vilket jag nog är själv också haha) så måste man lära sig att hålla igen lite på rätt ställen :)

    väldigt fina bilder på dig anne! riktigt snyggt faktiskt.
    kram Matilda

    SvaraRadera