Translate

måndag 4 januari 2010

Frustration och funderingar...

Sitting.Waiting.Wishing av AntichristSuperstarX på Deviantart.com

Jahapp.. då var man åter i vardagen. Var väldigt deppig när vi precis kommit hem då jag kände att det nu bli samma sak igen. Sittandes på Terjes rum utan att ha något att göra eller någon att vara med.. Jag önskar bara att Accessorize kunde ha hört av sig! Så slipper jag sitta och vänta på något som aldrig kommer....

Jag känner besvikelse samtidigt som jag känner hopp.. då jag fortfarande hoppas på att de ska ringa.. Men "the show must go on", och det är bara att fortsätta söka jobb i hopp om att hitta något. Det jag hoppas på nu är konduktörsjobb på tågbolaget NSB. Men som det känns nu tror jag inte att jag kommer att få det. Känns som att oavsett hur bra en intervju känns, hur bra feedback man än får eller hur bra man tror att man skrivit sin CV, så får man ändå en kniv i ryggen! Även om vederbörande har sagt att de ska höra av sig! 

Jag tycker att det är OERHÖRT oproffessionellt att säga en sak, för att sen göra en annan, ge folk falska förhoppningar och lämna dem i ovisshet. Varför inte bara göra som man sagt? Jag vet hur glad jag blir varje gång någon faktiskt hör av sig och meddelar "Tyvärr, du är oaktuell för denna tjänst", eller "tyvärr så fick du inte jobbet denna gång". Man kan ju hoppas att dessa "proffessionella yrkesmänniskor" som ska ha den bästa för sin tjänst, någon dag inser att de inte är så bra som de tror att de är, när de inte ens kan höra av sig till en arbetsökande.

Idag sov jag länge, jag har bara varit vaken i ca en timme. Och som vanligt drömde jag en massa nu på morgonen..

  • Jag drömde om gammelmormors hus (det var det i drömmen iaf), att det skulle vara någon fest där, om någon kille som jag kysste och som kysste mig tillbaka i  ett romantiskt sätt, för att sedan kyssa och springa iväg med en annan tjej som var där.
  • Jag minns hur jag såg genom fönstren och att jag såg stora hyllor fyllda med Cara mints och sådana där Fruitdrops (minns inte vilket märke det är), och att jag landade i ett berg av lösgodis som låg utanför huset :P
  • Jag drömde om någon pir, och om en elak person som var efter oss.
  • Min mormor var där och jag minns att jag sa att hon väl kunde hämta så mycket saker hon kunde innan de rev huset (För det skulle rivas), men att hon då sa att om hon hellre ville ta över huset isåfall, men att det skulle ta för mycket tid..
  • Sen var det en brand.. huset och piren brann. Jag och killen tidigare försökte överlista den elaka som hade förvandlats till något slags eldmonster.. 

Jag minns inte hur det slutade, men spänningen och upphetsningen sitter kvar.

Idag blir det nog lugnt. Jag ska påminna Terje att han gärna får handla lite på väg hem, vi har ingen mat  hemma efter julsemestern i Kongsberg.. knappt något papper heller, vilket är höjdare när man är dunderförkyld! Sen ska jag nog städa, eller försöka iaf. Det ser ut som ett bombnedslag här, men kläder överallt och saker. Det blir fort rörigt i små utrymmen :P Och sen blir det nog Conan, om jag inte fösöker söka något jobb först... Vi får se hur det blir. Men tillsvidare får jag väl säga:  

Hej hopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar