Translate

tisdag 19 januari 2010

KozogKlemz.


Hejsan. sen sist har jag jobbat med att vänja kaninerna till varandra. Det har gått bättre än väntat faktiskt. Igår var de ute  och skuttade på golvet tillsammans och jag har haft burarna öppna i ca två dagar. Lucy har frenetiskt jagat Mina över golvet och till slut så hoppade hon in i DERAS bur och satte sig i toalådan :S. Men det verkade som att det var ok så länge hon satt där, för så fort hon försökte röra på sig, först i buren och senare ut på golvet fick hon tillsägelse från Lucy.

Här ska hon minsann inte komma och tro att hon är något! Men hon putsade henne omvartannat så till slut bestämde jag mig för att sätta ihop burarna och se hur det gick. Det var lite dominansvisande först.. men sen lugnade de ned sig och kunde äta tilsammans.

Terje lyfte upp Mina på sängen en stund för att hon skulle lugna ned sig och för att försöka vänja henne vid att bli hanterad. Men det resulterade i att hon snabbt hittade in i bokhyllan och satt där och kurade. Det såg riktigt roligt ut med en kanin i bokhyllan :P

TADAAAA! Överraskning! :P

Senare på dagen tog jag en riktigt mysbild av Mina. Så så här ser hon ut, visst är hon söt?:

På natten till idag så var hon en riktig plåga dock. Väckte mig oftare än någon natt tidigare och höll mig vaken. Ville inte väcka Terje i onödan, så ville ju att hon skulle vara tyst! Så imorse kändes det att jag bara har sovit stundals inatt. 

Det var verkligen trögt att komma upp ur sängen och komma igång. Det var då jag bestämde mig för att köpa öronproppar idag. Men dagen började bra iaf. Igår kändes det som att jag borde krypa ned i sängen igen då jag vid frukosten dels spillde ut en halv kastrull med kokhet choklad över hela golvet, sprutade vatten över hela mig och sen kokade över chokladen när jag försökte igen.

Efter jag haft kaninerna ute ett tag, städat lite och ätit frukost bestämde jag mig för att bege mig ned till Storo. Kaninmatsbehållaren i källaren var tom och jag behövde ändå köpa öronproppar. Så jag promenerade ner dit och pratade med tjejerna i djurbutiken en stund. De var nyfikna på hur det hade gått men Mina. Så jag visade bilden ovanför och berättade om hur det hade gått. De tyckte att det var skönt och var glada över att hon såg ut att ha det skönt. de trodde också att hon eventuellt lugnar ned sig senare, eftersom mina andra kaniner är så lugna.

Sen var det bara inköpet kvar. Jag hade kollat ut fodersäckar med fem kg foder i för 150 kr styck. När jag köpt mat förut, har jag varje gång köpt ca 16 kg vilket har räckt i ett halvår. Så jag tog fyra st och inhandlade resten jag behövde innan jag begav mig hemåt igen. hemvägen kändes lång och det var tugnt, men när jag väl kommit hem så kände jag mig Oerhört duktig!

Nu ska vi förhoppningsvis få en god natts sömn ikväll!! jag har också ringt personen som har hand om kören jag är intresserad av, så förhoppningsvis hör hon av sig senare. Nu ska jag ta mig en skål med flingor!  Seees!

1 kommentar: