Translate

lördag 16 januari 2010

Gremlins i förklädnad.

Ytterligare en dag, halvvägs in i helgen. Varje fredag blir jag så glad för då vet jag att det är tillåtet att handla godis! Så igår blev det lite lösgodis och en påse Salt Sill, och idag en påse med "Super Cheese Doodles"! Extra stora, extra ostiga! Mums!

Igår försökte jag vänja Harry och Mina till varandra. Så jag lyfte upp båda på sängen och lät dem konfrontera varandra. Mina är en rolig kanin, för så fort det händer något (Jag öppnar och stänger buren, någon tar i henne, närmar sig henne), så börjar hon skaka som en liten hund och det slutar inte. Men även fast hon skakar så är hon väldigt nyfiken och modig. För hon kan krypa ihop ena sekunden, för att sen ta upp öronen och skutta målmedvetet framfåt.

Det hela gick ut på att Mina närmade sig Harry, Harry hoppade fram, Mina lade sig ned, Harry började dra päls från Mina för att Mina till sist skulle jagas en stund och sen kura ihop sig bredvid mig. Det tog ett par timmar, men sen låg de faktiskt bredvid varandra utan att Harry reagerade. Även fast det blev likadant idag, men på golvet.

Min kaniner behöver lite dressering. Jag har tagit fram en klicker och kapat upp godis i småbitar. Så nu är det bara att börja försöka.. Det enda problemet är att Mina varken lyssnar på sitt namn, än mindre äter ur fingrarna.. Så det är en del jobb frammöver.

Natten till idag var en pina. Mina hade bestämt sig för att ha överskottsenergi hela natten, så jag vaknade och klev upp ett ca 10-tal gånger och försökte få henne att förstå att det faktiskt var störande! Vilket hon inte aaaalls förstod.

Det är en sak om jag vaknar av ett telefonsamtal eller någon som av misstag tar fel dörr på vägen till toaletten. Det har jag inga problem med, för det är oftast en engångsgrej och går att ta hand om. Men när kaninerna börjar leva rövare om nätterna och inte slutar, då får jag krupp! Jag tappar humöret och blir ilsken. Vilket sen ligger kvar när jag vaknat. Jag blir också väldigt trött efter sådana nätter, vilket är väldigt jobbigt då jag vill kunna hitta på saker om jag får möjlighet.

annars idag har jag varit rätt duktig. Jag har vikt tvätt, gått och handlat och tagit hand om kaninerna. Sen har jag och Terje tittat på två avsnitt av en riktigt bra serie som heter "The Sanctuary". Självklart med en het huvudkaraktär och två andra snygga huvudkaraktärer som består av bl.a Amanda Tapping från den gamla Stargateserien.

Det hela handlar om den manliga huvudkaraktären Will Zimmerman (Robin Dunne), som alltid har känt sig lite udda och utanför, då hans mamma blev mördad av ett monster när han var 8 år gammal. I början av serien blir han kontaktad av Dr Helen Magnus (Amanda Tapping), som berättar att det inte bara var en fantasi, att monster eller "Abnormals" som de kallas, verkligen finns. Och det är hennes, hennes dotters (Emelie Ullerup), och hennes teams uppgift att samla in dessa och skydda dem från världen utanför, eller fånga in dem som är alldeles för farliga för att vara på fri fot.

Det är en spännande serie med häftiga miljöer, fascinerande varelser och riktig kvinnlig styrka! Detta är verkligen inte att missa! All info finns på: http://www.sanctuaryforall.com/

 

Robin Dunne som spelar Will Zimmerman.

Emelie Ullerup som spelar Helenes dotter Ashley.

 Och här är en liten teaser: http://www.youtube.com/watch?v=Evtbn7F7oQg

I det senaste avsnitten fann de en typ av varelse som verkligen påminner om Gremlins, nämligen Nubbins är som jag skulle kalla det, gremlins i förklädnad. Dessa små varelser blir könsmogna sam fullvuxna på några timmar efter födsel, så de förökar sig  verkligen som råttor. Dessutom äter de ALLT! Du kan ju tänka dig vilket problem det skulle bli efter bara några timmar :P

Visst är de söta? Men låt dig inte luras, de är INTE att leka med! ;) Nu vet jag inte vad jag ska göra, tor det ska bli lite gitarrspelande. Så tills vidare: Godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar