Translate

torsdag 21 januari 2010

Lite blandat

Idag har varit en rätt bra dag. Jag sov inte lika tugnt som igår natt då jag vaknade när Terje klev upp, men idag verkade han lite borta istället :P

När han gått beslöt jag mig för att sova en stund till, så jag sov till kl 11 ca. Jag klev upp och utförde min lilla morgonrutin som jag har. Nämligen att städa åt kaninerna så de vaknade, släppte ut dem, gjorde frukost till mig och satte mig sen vid datorn för att kolla på House. Har lyckats tagit mig in i säsong tre nu och House har lyckats hamna i knipa med en polis, ska bli spännande att se hur det slutar. :P

Efter det hade klockan blivit tre, så jag beslöt mig för att försöka ta en promenad. De senaste dagarna har Terje kommit hem mycket tidigare än väntat, så jag ville vara beredd. Det blev en kort promenad ned till Rema 1000, över till gatan med Kiwi och upp igen. Men det blev några bilder åtminstånde:

Detta kan bli lite olika saker beroende hur man tänker....

Denna får mig att tänka på någon dikt....

En poetisk bild....

Efter det har det blivit en lugn kväll, med tittande på Sanctuary och god mat. Kaninerna har haft det lugnt idag de med. Men de verkar ha problem med den nya vattenflaskan. Innan jag gick på promenad så försökte jag visa Harry och Lucy att det fanns vatten där. Harry fattade poängen och började slicka/bita på pipen. Lucy däremot fattande inte, men det syntes att båda var törstiga för först så bråkade hon med Harry om pipen, men sen så slickade hon upp vattnet som droppade från den och det som låg på burbotten. Jag tyckte synd om henne då. Så nu har de fått en av de andra också, så de slipper gå törstiga iaf. 

Mina har försökt visa dominans idag också. Tror att hon börjar bli lite modigare ^^

Och på mormors önskan kommer här två bilder på huset vi bor i.

Men det syns inte på långt håll med detta ljus hur färgen är ojämn och målad lager på lager. Och hur ruckligt det här stället egentligen är.

Vi bor i rummet högst upp till vänster på sidan mot vägen, där lyset är på.

Som sagt är huset ett gammalt Sanatorie som blivit uppputsat till bostäder och i den delen av huset där vi bor är huset uppdelat i rum på ca 20 kvm, plus/minus några kvm.

Det är synd att huset är K-märkt för om ägaren verkligen hade velat och velat lägga ut pengar på det, hade det blivit riktigt fräscht.

T.o.m byggmästaren för detta hus har sagt att det hade varit bättre och att riva huset och bygga upp ett nytt fräscht från grunden.

Det är iaf grym utsikt över Oslo från vårat fönster. Man kan se större delen av staden, och bakom oss finns ett litet fjäll med ett fint skidspår om vintern. Som jag tyvärr inte kunnat prova på än, eftersom jag inte äger några skidor....Men det blir väl kanske nästa år då :)

Idag har jag också sökt fyra jobb.. Har inte hört något från NSB, så jag har slutat hoppas. Det är bara att ta nya tag och söka fler jobb. Men det verkligen Grämer mig över att jag har så få referenser, tror att det var det som ställde till det för mig på NSB.

Jag avslutar detta inlägg med en av de sötaste bilderna på Mina hittills. Man ser henne knappt bakom den luggen :P 

Så får jag säga Godnatt och sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar