Translate

tisdag 30 mars 2010

Vinprovning.

Wine tasting av Coconutella Deviantart.com

Idag har jag varit nere Aaker brygge. Inte för att jobba, men för att en sak som är inom jobbet iaf. Nämligen en vinkurs/vinprovning!

När jag vaknade imorse sken solen med nästan klar himmel och det kändes som att jag eventuellt skulle jobba idag. Varje dag när jag tror att det finns en chans att jobb känns det bra att förbereda mig morgonen. Att förbereda sig till att göra något vettigt!

Jag äter min gröt, fräschar upp mig, sminkar mig, fixar håret och packar allt jag ska ha. mår jag riktigt bra. Nu var det ju att igår när jag ringde blev erbjuden att denna vinkurs och jag nappade direkt. Senast jag lärde mig om vin var ju när jag jobbade Systembolaget och jag vill ta varje chans jag får till att visa framfötterna och lära mig något.
När jag idag ringde sa de att det kunde bli jobb idag jag packade ned alla saker jag behövde och åkte iväg.
Jag kom fram precis lagom till kl 13, det skulle börja. Jag blev förundrad över hur mycket folk det var. Tydligen kunde alla nya komma, vilket förvånade tjejen som höll i det också. Jag har dessutom aldrig sett många vinglas ett och samma bord :P. ca en timme lärde jag mig en hel del nytt om vinservering, vinsorter och hur man kan imponera gäster genom amatörmässigt vinkunnande.

blev det provsmak två rödvin, två vitvin, ett rosévin och ett mousserat. Jag som inte gillar vin vanligtvis fann mig plötsligt att tycka att de flesta vinerna smakade gott. I munnen iallafall.
När hon hade gått igenom allt hade ju självklart solen gått i moln, något jobb blev det inte men jag blev kvar en stund extra för att hjälpa till att städa upp och duka nytt i rummet vi varit. Det kändes bra samt var bra för att visa att jag är en som gärna gör sådant.

Nu har jag varit hemma i 2-3 timmar och har hunnit äta lite mat och smälta det jag tog in idag.. Jag sitter också och fryser jag funderar om jag håller att bli sjuk eller nåt, det kändes riktigt tugnt att promenera hem.

One Good Friend is More av Love2B Deviantart.com

En glädjande sak jag upptäckte var en otroligt uppiggande kommentar min goda vän Minna lämnat här bloggen mitt förra inlägg. Det var verkligen lugnande och gav tröst. Det är tur att man har vänner som finns där för en när man mest behöver en. Tack Minna! Jag känner att livet börjar återgå till det normala efter denna korta men väldigt intensiva svacka.


Vi ska inom kort beställa nytt elagg till min burk, körens "att göra" lista har kommit. Det kommer varmare väder och jag har en snygg pojkvän vid min sida. Samt mycket bra vänner som ställer upp och finns när jag behöver dem. :)
Bilden nedan tillägnar jag Minna och Stefan. Stefan är alltid sprallig och
Minna alltid söt!

Best friends forever av Ilovetails21 Deviantart.com
Och denna får mig att tänka Ida-Maria. Kanske något för oss? :P

Sparrow Best Friend Tattoos av Toxicguineapigs Deviantart.com


Tack Minna, Stefan och Ida-Maria, älskar er av hela mitt hjärta!

//Anne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar