Translate

torsdag 18 mars 2010

Utmanande uppgift!

Hejsan.

Igår var en ganska lugn dag då jag hade rätt tråkigt. Jag vaknade runt 10 då jag åt frukost och satt vid datorn. Till slut klädde jag äntligen på mig träningskläder och hade funderingar om att kanske gå ut att röra på mig. Jag behövde en dusch och tänkte att man lika gärna kan bli lite svettig då.. Vill ju komma igång och motionera, men det är så svårt att komma igång på egen hand.

Skulle gärna kunna gå och simma eller ha ett gym att gå till, så man får lite motivation. hod lust på att prova Pole-dancing också. Det har jag haft ett tag då det verkar sensuellt och jag har hört att det är en väldigt bra träningsform. Det finns en poledancing studio här i Oslo som har sexveckors kurser. Allt från total nybörjare till avancerade. En sexveckors kurs kostade 2200 NoK.. Kanske en till sak att investera i?

Men jag blev hur som helst sittande vid datorn fram tills det att Terje kom hem och vid 4-5 gjorde jag lite mat innan jag skulle iväg till kören. Irene hade kontaktat mig tidigare och avtalat möte på Oslo S för skjuts till Kolbtn. Vi möttes upp klockan 18.15 och han prata lite innan bilen kom. Det är alltid lika kul att träffa henne. Hon är så söt! Gillar mycket att umgås med henne och hoppas att vi kan hitta på något tillsammans snart.

Hon tyckte att det var intressant, för på jobbet hade hon vart seg och sen när hon träffade mig, fick hon förnyad energi, vilket hon gladdes väldigt åt ^^. Det kändes märkligt och ovanligt att istället komma nästan sist till kören, komma först och ha gott om tid att varva ned, plocka fram noter och fylla på vatten. Och folk lade märke till en på ett annat sätt då också ^^ Jag hade bestämt mig för att idag var en bra dag att sjunga på och tog uppvärmingen med självsäkerhet och ansträngning.

Efter ca en timme hade vi gått igenom Witches Chorus, The Spinning Chorus och en sång där vi ska spela instrument med våra röster. Då jag var nyfiken på om Liv hade hittat någo sång till ig så frågade jag henne och då sa hon att jag skulle stanna kvar efteråt. Hon avrundade väldigt tidigt för en gång skull och det var klockan 20.40. Irene skulle åka tåg med mig till Oslo och stannade kvar väntande på mig. Hon hittade en att prata med så hon var sysselsatt.

Det var två duetter innan det var min tur. Det var kul att lyssna på de vackra stämmorna. Till sist var det min tur. Liv sa på en gång att -:" Ja, nu vet inte jag hur det här kommer att gå. Vi har ju inte haft sångtimmar eller nåt du och jag. Men vi prövar så får vi se."

Själva sången är ett stycke ur operan "Hansäl und Gretel", alltså Hans och Greta. Vi kommer att sjunga ett antal scener ur den. Den jag ska sjunga heter "Taumännchen", alltså Duggemannen. Han kommer in efter att Hans och Greta har blivit sövda av ett stoft. Den är på tyska, vilket ska bli intressant!  Så jag fick i hemläxa att söka upp den på nätet och öva på den hemma till nästa gång. Här under kan ni höra på den:



 Der kleine Taumann heiß' ich (Bara första 2 minuterna)

På hemvägen var det väldigt trevligt. Jag och Irene satt och pratade och gjorde sedan varandra sällskap en stund i väntan på hennes buss. Utanför där brukar det finnas många narkomaner emellanåt. Jag skulle ta T-banan till Storo. Tog den till Stortinget men fick tydligen byta där.. När jag väl kommit fram till Storo var det långt till nästa Trikk så jag beslutade mig för att vara lite hurtig och börjad springa uppåt.. Men när jag nästan var framme, märkte jag att tappat nycklarna! *suck*.. 

Så jag sprang hela vägen ned igen, frågade alla på vägen och slutligen kom ned på plattformen.. Där de inte heller låg. Så jag har antagligen tappat dem på en T-banevagn. Men jag tog numret till hittegods och begav mig långsamt hemåt. Jag var helsvettig av att ha sprungit och som tur var fanns det varmvatten. Så jag fick mig en skön och välbehövlig dusch när jag kommit hem.

Och strax efter det, lägga sig i en skön säng och få sova. Jag ringde hittegods nu på morgonen.. Men det var för tidigt sade de. Jag får prova senare idag eller imorgon. 

Just nu är jag spänd och ivrig att visa vad jag går för med en sång jag aldrig hört förr. Och nu vet ni som kommer på vårt Operacafé lite av det som väntar! ;)

Sees!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar