Translate

måndag 15 mars 2010

Helg och start på veckan del 1.

Lucykanin ute i solen :)

Hejsan.

Helgen har bestått av spelande, ätande av snacks och rastande av kaniner i snön. Har lyckats få upp min tredje karaktär till lvl 80 i Conan och börjat raida med henne, så börjar ta sig. Fick tre stycken fina items under söndagen, får väl se när jag får raida nästa gång.

Ute sken solen både i lördags och söndags, så vi passade på att ta med kaninerna ut på framsidan så de fick springa av sig lite. På lördag var det lite halvdåligt väder med kalla vindar och gråa moln. Det kom en blandning av snö och hagel när vi var ute då och Lucy såg måttligt imponerad ut där hon satt med öronen nede och ihopkrupen. Jag tog då och skottade ut en håla i snön, tog tag i kaninen och puttade in henne där. Första gången hoppade hon ut igen, men jag gjorde då hålet lite större och puttade in henne igen. Då satt hon faktiskt kvar och lade sig ned efter en stund.

Med nästan stängda ögon och avslappnad pose låg hon sedan kvar där till det var dags att gå in. Harry och Mina skuttade glatt och nyfiket omkring. Undersökande grenar, hålor, provsmakande av snö och ett tag dansade de med varandra i något som såg ut som lek. Har aldrig sett Harry se så sprallig ut och det var riktigt härligt att se. Verkade dock att Mina inte riktigt förstod att Harry ville leka så det dog ut efter ett tag. När vi väl skulle gå in fick vi nästan vålda in Harry och Mina, så bra trivdes dem ute! Men det var riktigt ruggigt så varken Terje eller jag orkade vara ute längre.

Dagen efter tog vi med dem ut igen. Den här gången var vi förberedda med varmare kläder och kaninerna förstod snabbt vad det handlade om som dessutom gjorde att de höll sig lugna på vägen ut. Mina gillar inte att ta på selen. Hon tycker att den är riktigt obehaglig runt halsen, iallafall att ta på, men när den väl är på är det som att den inte finns. Terje tog henne och jag tog ut de andra, samma som vi gjort på lördagen. Denna gång grävde vi några fler hålor så det blev tre stycken, till deras stora förtjusning! 

Harry brydde sig inte så mycket, men Lucy och Mina grävde, bökade och donade. Så till slut hade de en gång i snön med tre utgångar. Det var så roligt att se! Temperaturen var bättre så t.o.m Lucy var ute och skuttade stundvis. Tyvärr hade vi avtalat en tid i Conan så de kunde bara vara ute i ca en timme. Men det var nyttigt för dem ändå det, för när de kom in vräkte de sig omkull i buren för att sedan ligga där resten av dagen. :P

 

Lördagskul.

Söndagskul. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar