Translate

lördag 27 mars 2010

Frånvaro och uppdatering.

bad luck....can't fawk.... av tadhg på Deviantart.com

Hejsan.. Jag vet att jag har varit frånvarande och ska här ge er en liten uppdatering på vad som har hänt, samt varför jag har varit frånvarande ett tag..

Sen jag skrev sist så har mitt skattekort hunnit komma. Så jag var ned till Lektern i Torsdags, lämnade in det och fick öva på att bära brickor. Jag fick öva med en stor bricka där jag fick 10 glas fulla med vatten. Denna bricka fick jag sedan öva på att lyfta upp på rätt sätt, så den kändes stabil och att man var skonsam mot kroppen. Och sen lyfta ned.

Det var viktigt att böja på knäna, känna att man satte en vriden hand i mitten av brickan och häll den andra på kanten medan man bar den så det blev så stabilt som möjligt. I början var det väldigt ovant och det skvimpade en del, men jag vande mig väldigt fort och med det började gå snabbare utan att tänka på det.

Det som följde var att öva på lyft plus nedsättning på olika bordshöjder, gå upp och ned för trappor och bara gå runt med brickan. Det märktes att jag är otränad, för bara efter några lyft fick jag byta och bära med vänster axel istället för höger. Iochmed att jag blev trött i axeln blev det väldigt darrigt och jag tappade nästan brickan några gånger. Men det hela slutade med att jag bara krossade ett glas då jag gick in i en betongfot till ett parasoll.

Jag fick ett bra betyg dock och åkte därifrån lycklig och lättad. Jag fick dessutom träningsvärk dagen efter :P

Innan detta hade jag fått datakrångel. Jag tog hjälp av datakunniga guildies från Conan och kom fram till att mitt windows slutat fungera.. Så det var att köpa skivor och försöka installera det på nytt. Detta verkade hyffsat lättlöst ända tills det att jag suttit en heldag med att bara försöka få windows installerat. Samt alla program, drivrutiner och funktioner.. På kvällen hände något dock.. Och jag var tillbaka på ruta ett plus att ett annat problem uppstått.. Min hårddisk jag haft windows på verkar nämligen ha kraschat.. Moloken och med sloket hopp gick jag och lade mig.

Dagen efter (igår), försökte jag på nytt medan Terje var på jobb. Tog hjälp av de guildies jag kunde idag igen. Jag tog ut alla grejer, testade med olika saker i datorn, reset av moderkort, formatering och installation av windows på min andra hårddisk och diverse andra lösningar folk gav mig råd till. Men vid det här laget hade min dator slutat fungera helt. Den startar, men inget mer.. Ingen info på skärmen, inget BIOS.. Det verkar som att något i datorn nu har antingen blivit glappt, lossnat eller slutat fungera helt enkelt..

Och detta får mig nästan att bryta ihop. Först och främst måste vi ju komma fram till VAD som har pajat.. och det är inte det lättaste.. Och oavsett vad det är som gått sönder så har jag inte råd att ersätta det. Som det är just nu kan det vara vad som helst.. Något på moderkortet, grafikkorten eller något annat..

Utöver det, så har dessutom Terjes laptop gått sönder... Så här sitter jag, på hans gamla dator.. Vilket fungerar till de enklaste funktioner, så som surfa och chatta på msn.. Menjag har inget skype, inget Conan och kan knappt spela de småspel jag brukar spela på facebook.

Det får mig att känna mig avskuren från mina vänner och min familj och ännu mer desperat efter pengar... Jag har fått vakter inbokade till slutet av påsken.. Men har än så länge inte jobbat en enda dag, på grund av för dåligt väder. Snälla, Snälla, SNÄLLA låt det bli fint väder snart!!

Så tills vidare vet ni varför jag kanske inte skriver varje dag.. Har inte tillgång till mina bilder här heller..

Nu har jag iaf hämtat äppelkvistar till kaninerna, så Mina kanske slutar att gnaga på varenda pryl hon kommer över. Vilket verkar funka. En bra sak iaf bland detta tåg av otur jag har just nu.

Men ni ska veta att jag tänker på dig/er och saknar er!

Många kramar// Anne.

1 kommentar:

  1. Vet hur jobbigt det är när datorn kraschar. Min gjorde det lagom till att uppsatsen skulle lämnas in, men som tur var hade jag den också på usb-minne så det blev mest förlust av musik, filmer och serier som jag tagit hem.

    Hoppas någon datorerna skärper till sig och börjar funka snart :O

    SvaraRadera