Translate

fredag 12 mars 2010

En början.

Hej hej.

Igår ringde mamma och pratade en stund. Det gjorde mig glad. Antagligen kommer hon till konserten i juni!! :D Men vi får se hur och när hon kommer hit lite närmare. Skulle kanske vara bra om mamma och Ida pratade ihop sig beroende på när Ida kan komma. Spännande och väldigt kul i vilket fall som helst!!

Nu har jag varit hemma i ca en timme efter att ha varit nere på Aaker Brygge och skrivit kontrakt på min anställning hos Lekter'n. Var väldigt glad över att jag kunde gå idag då jag mådde väldigt dåligt igår och kände mig sjuk. Kunde knappt sitta upprätt och så fort jag reste mig högg det i huvudet och jag blev yr. Jag kunde dessutom inte göra så mycket annat än titta på anime, för satte jag mig och läste blev jag illamående. 

Så jag lade mig och försökte sova rätt tidigt igår, samt började dagen med en rejäl frukost och en pillerdos bestående av multivitamin, rosenrot, järntabletter och lite annat bara för att verkligen f en upp-piggande dos och vara säker på att hålla mig pigg hela dagen. Det verkar ha hjälpt, för jag har inte haft så mycket huvudvärk idag och varit mycket piggare än igår.

Självklart var jag en dag sen eftersom jag skrivit i almenackan att det var idag, men det faktiskt var igår. De var var väldigt lättsamma om det och det verkade inte vara något problem att ha informationsmöte idag istället. Det var faktiskt en till som tagit fel på dag och kom senare än mig. *skratt*

Hon gick igenom det mesta lite mer ingående än hon gjort på mötet och själva den delen tog väl ca 30 miuter, innan jag fick ett kuvär med ett informationshäfte och kontrakt. Jag fick läsa igenom det medan hon gick igenom informationen med den nya som kommit. Det var mycket läsning, men inga konstigheter förutom lite förkortningar som jag förmodligen kommer att få reda på vad det är för något senare.

Så fick jag kläder. Tre stycken t-shirts, en långärmad huvtröja och ett förkläde i storlek medium som låg fint ihopvikta i en plastpåse. Jag älskade känslan med nya arbetskläder och minns hur lång tid det tog innan jag fick arbetskläder när jag jobbade på Systembolaget. Det hela var över på ca en timme och 13.09 gick jag därifrån med glatt humör och känslan av lycka.

Därifrån bar det av mot Ullevål sjukhus. Jag skulle till Blodbanken och boka tid för registrering som blodgivare. Det var en riktigt mysig blodcentral som höll till på 4:e våningen i en av de stora, men inte alltför mysiga byggnaderna av sjukhuset. Fanns mycket fint att välja mellan :)

Där fick jag prata med en kvinna som ställde lite frågor vilka hon uppfattade snabbt att jag hört förut och visste vilka regler det var som gällde. Jag har ju varit blodgivare i Sverige i ca 4 år och jag minns första gången väldigt väl, eftersom jag var halvt om halvt skräckslagen. :P Jag fick tid på måndag kl 13.30. Det passar utomordenligt bra eftersom jag ska på Drop-in studievägledning på Högskolan samma dag och ungefär samma tid.

Efter det köpte jag mig lite fika i sjukhusets hotells kiosk. Jag var vrålhungrig och kände att jag nog nte orkat så mycket längre utan mat. Jag åt en ostfralla med äggröra, lax och gurka, paprika och tomat på, med en chokladmilkshake att avsluta med. Medan jag satt där kom en nybliven mamma med sin bäbis i en sjukhusvagn för att bli påhälsad av vänner. Bäbisen var så liten... Det var ett litet under att se ett så nytt liv så strax efter födseln.

Till sist gick jag runt hörnet till Kiwi och inhandlade lite innan jag tog buss nummer 25 nästan fram till ytterdörren. På vägen passade jag på att äta lite godis. Jag märkte då att jag kanske behövde lite socker, för PING sa det, så var jag klarvaken! :D

Nu sitter jag vid datorn efter att ha städat och diskat upp i köket. Nästa vecka blir det rundvisning på båten i förberedelse av jobb och innan upplärningen startar. 

Ikväll blir det nog att spela och ta det lugnt. För nu känner jag att jag gjort mycket idag och börjar bli trött.

Ha det bra!

1 kommentar:

  1. Skönt att du mår bättre. Vi längtar efter dig, men blir glada när du har bra dagar där borta. Hoppas att det blir många sådana framöver. Det kommer en slant på fredag.
    Kram från mormor och Lasse

    SvaraRadera