Translate

tisdag 9 mars 2010

Dagar av väntan.

Hejsan.

Har inte haft något att rapportera de senaste dagarna.. Har inte hänt något. Jag går runt och otåligt väntar på mitt skattekort. Är spänd och lite nervös. Jag ska på informationsmöte på fredag och hoppas innerligt att det har kommit till dess.

Så mina dagar på sistonde har bestått av spel, surfande, tvättande, städande och pratande med Ida.. Har haft det väldigt bra med Terje de senaste dagarna.. Kan det vara våren som krypande smittar av sig?

Utanför skiner solen som den gjort den senaste 1½ vecka. Men jag har knappt varit ut. Så fort jag försöker gå ut gör det ont i ögonen, jag klarar inte riktigt av den starka solen. Kanske har man också blivit lite ljusskygg av att sitta inne.. Men stark ljus är det. Dessutom är det fortfarande väldigt kallt tycker jag. Minns hur jag blev lurad förra gången jag gick ut, då jag frös så.

Kaninerna lever rövare och bråkar som vanligt och Det känns som att jag och terje är rätt ensamma här nu. Pakistanierna på undervån sa att de skulle vara borta i två månader, det har gått mer. Marianne har blivit tvungen att flytta och Robert inne köket syns knappt till.. T.o.m hans saker har försvunnit mestadels från köket.

Så de enda som man märker liv av är tjejerna på övervåningen. Men de är en liten grupp för sig själv.. Och jag ser knappt till dem. De säger ej när de varit ute.. Men det är inte mer än så.

Nu sitter jag och för över musik till min telefon och lyssnar på musik. Imorgon är det kör igen och det ser jag fram emot.. Ska höra med Liv, vår dirigent om jag kanske kan få sjunga en liten sång på Operacaféet. Jag har nämligen lust att sjunga den vackra "Solveig's sang". Har haft lust att sjunga den ett tag. lla nedanför på videon där den talangfulla sångerskan Mirusia Louwerse jsunger den med den kända Andre Rieus orkester. Ser upp till henne då hon är lika gammal som mig och när hon var 19, var den yngsta människan att ha vunnit ett mycket hedersvärt musikaliskt pris.

Lyssna och njut!

Tills vidare; sees!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar