Translate

fredag 19 mars 2010

Första arbetsdagen?

Rain av shanina12793 på Deviantart.com

Godmorgon.
Igår var jag mest hemma och pendlade mellan datorn och småsaker. Jag födrev tiden fram till klockan tre då jag kom på att upplärningen/brandutbildningen på Lektern ju började 15.30 - inte 16.30. Så det var bara att rusa iväg till Trikken och ringa och meddela att jag skulle komma sent. Som vanligt fick jag svaret "Det gör inget".. Jag är inte van att chefen är så avslappnad... :S

På Systembolaget var det ju rena nazilägret i gemförelse mot hur det är på Lektern, iaf vad jag fått uppfattning av. Men jag känner ändå lite panik och ängslan eftersom jag har bestämt mig för att jag ska göra bra ifrån mig i sommar. Jag går hela tiden och tror att hon ska reagera på dessa småsaker. Jag kom fel dag på informationsmöte, kom för sent till mötet igår och hade totalt missat vad hon menat med ringvakt och sen glömde jag totalt bort att hon sagt att de som ville öva på att bära brickor kunde stanna kvar... Och det var bara på 2 minuter eftersom vi kom in på att skriva in vakter först.

Jag tror dock att jag är för hård mot mig själv. Det är fortfarande vår och det kommer nog inte så mycket folk till en början. Så jag kan kanske be henne att gå igenom brickbärningen med mig sen.

När vi skulle skriva in vakter så frågade hon mig på en gång om jag kunde börja idag. Jag vill verkligen anstränga mig och inte vara kinkig, så jag har blivit inbokad nu i helgen. Både Fredag, lördag och söndag. Idag ska jag börja klockan 12 (2:a vakt), imorgon kl 16 (3:e vakt) och på söndag börjar jag också kl 16 (3:e vakt).
Saken är att det är så kallad "ringvakt". Så varje dag ska jag ringa en timme innan min vakt och höra om det är väder till att jobba. Det är ju på en öppen båt, och det säger sig själv att man då inte kanske har lust att gå ut dit när det regnar. På första intervjuen fick jag också höra att "det är en livsstil att jobba på Lektern!"

Så idag så vaknade jag rätt tidigt. Hörde på en gång att det var blött på vägarna och när jag tittade ut såg jag att det är disigt och regnigt.. Det kan ju ändras på två timmar.. Men detta väder är ett ju ett sånt väder som bara känner att det håller i sig hela dagen.. Så jag får väl vänta och hoppas på det bästa.. Annars får jag väl hoppas på imorgon, så får jag tid att läsa igenom manualen en gång till också. :)

Tills vidare så får ni ha det bra. Själv ska jag planera lite :)
Seees!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar