Translate

måndag 22 mars 2010

Helg och förväntan.

Code Bunny Finds Love av Dashmeister på Deviantart.com

Ja,  helgen är förbi. I fredags var det kallt, rått och grått. Sånt väder somman bara vet att det håller i sig hela dagen.. Vilket det gjorde. Så när jag ringde till Lektern vid 11 fick jag beskedet att "nej, vi har inte öppnat idag. Det är för dåligt väder."

Så i fredags blev det en promenad till butiken och spelande av Conan. Det blev en hel del raids i fredags.. Så vi gick knappt från datorerna :P. Men vi tog en paus och duschade tillsammans. Det var riktigt härligt! Dushen här är rätt liten, så vi har inte duschat tillsammans så ofta. Men då njuter man ju desto mer när det väl händer. :)

I lördags  så vaknade man och såg att det var finare väder iaf. Så jag kände mig riktigt lycklig när jag tog en dusch, satte upp håret fint, sminkade mig och tog på mig arbetskläderna. Det kändes bra att förbereda sig för att gå till jobbet! Men solen vägrade titta fram och när jag ringde kl 14.30 till Lektern fick jag beskedet "Nej du, det är för kallt. Det finns inget att göra här nede så du får ledigt idag.".. 

Jaja, det var bara att byta om till bekväma käder igen och njuta av dagen med godis och dataspel. Även om kaninerna var (speciellt en liten madame), var lite plågsam. Hon skulle promt in under och bakom sängen och leva rövare! Så det var lite kaninjakt här ibland. Kaninerna har varit väldigt pigga i hlegen faktiskt. Kul att se.

Terje skar sig rätt ordentligt på en kniv vi använder till frukt också. Han skulle skala ett päron och höll det i handen med han skalade mot sig. Plötsligt var det lite hårt i päronet, vilket gjorde att han tog i lite mer och kniven åkte rakt ned i handen. Jag märkte bara att han kastade kniven ifrån sig och tittade på handen, där mycket blod på nolltid hade forsat ut ur såret.

Jag var inte långsam med att slita åt mig papper och ge det till honom för att sedan börja leta efter kompresser och plåster. Min instinkt att hjälpa folk jag tycker om är stor och det går nästan på automatik. Så efter att han hållit tryck på det en stund kunde vi äntligen ta en närmare titt på det. Det var rätt djupt för man såg ned till en öppen blodåder. Det hade nog behövt sys något stygn.. Men eftersom det var lördag så fick vi ju försöka gör det bästa med det vi hade.

Så jag tog en kompress med en pincett och vek det försiktigt med ett finger.. Jag hade inte direkt rena händer eftersom jag ätit tortilla chips med ost och chili! Men jag assisterade och bidrog med tejp och en extra hand. han skar sig nästan längs med tummen, så han hade lite problem att röra den. Vi ville ju inte att det skulle börja blöda igen heller. 

Så det blev ett tryckförband på det och så var allt lugnt igen. 

"Ludd the barbarian" by Alex Pass på Elfwood.com

På söndagen så var jag trött på att jaga kanin under sängen, så vi storrröjde och möblerade om i rummet så de skulle kunna hoppa fritt under sängen. Jag skulle ju börja jobba kl 16 då och blev lite uppstressad när vi hade  börjat med något så stort.. Även om jag på morgonen hade vaknat och sett ut och på en gång förstått att det inte skulle bli något jobb... Då det snöade. Men vi 13-tiden hade solen börjat titta fram och då fanns det ju chans.

Men vi möblerade och skurade golvet, plockade och fixade. Det blev riktigt bra! Vid 17-tiden var allt på plats och man kunde äntligen göra sig något att äta! Jag hade inte ätit sedan frukost och var vid detta laget helt utpyst av energi. När vi dessutom inte fick igång internet på min dator, så klickade det för mig.. Jga höll på att bryta ihop, av allt. Men efter lite god mat av Terje så blev det bättre och kvällen blev riktigt lyckad.

Idag började jag dagen med att jag skulle kolla om jag fick igång internet. Men nej! Den gubben gick inte! För nu startar inte min dator ens upp. Jag förstod genast att det är windows som slutat fungera.. ,men har ingen installationscd.. Så jag loggade in på vent.. Vilket resulterade i att folk sa åt mig att jag skulle in i datorn och göra saker.. Vilket skrämmer mig lite. Datakomponenter är ganska känsliga, så om man har otur kan saker gå sönder om man är oförsiktigt och man inte vet vad man håller på med.

Men till slut så fick jag support av en i guildet och vi kom fram till att det var operativsystemet som slutat funka. *skönt!*. Men nu återstår problemet att jag måste få tag i en installationscd... så jag få igång min dator igen.. Aja.. Jag fortsätter att surfa och ser om det dyker upp någon möjlighet. Jag hoppas också att höra från Lektern snart så jag kan boka nya dagar jag kan jobba.

Ha det så bra tills vidare! //Anne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar