Translate

söndag 31 oktober 2010

Virkning och Dexter.

Goddag.. Efter mitt inlägg igår tog vi en promenad ned till Storo, vilket kanske inte var världens smartaste drag av mig då jag knappt fick på mig skon på min skållade fot och då jag haltade kraftigt halva promenaden..

Jag spenderade sedan resten av dagen och sent inpå natten med att virka och titta på dexter. Vi såg en hel säsong igår :P. Jag tänkte försöka göra ett par tofflor, men förstod inte hur jag skulle göra hälen. Det resulterade i en halvfärdig toffla som jag tyckte så väldigt dålig ut och som jag inte visste hur jag skulle göra färdigt... Men men, det är ju erfarenhet det också. Jag övade mig på att lägga upp maskor och på att sticka räta maskor ett tag också för att friska upp mitt minne och för att kanske kunna sticka något i framtiden. Både benvärmare och de flesta plagg jag tycker ät fina, som jag hittar beskrivningar till - är stickade. 

Därför vill jag gärna lära mig att sticka. Jag har också upptäckt att jag använder alltför grovt garn än vad det är i de flesta plagg, vilket gör mig ännu mer frustrerad ang pengasituationen och över allt garn som skulle behövas till en del av de saker jag vill göra.. 

Imorgon ska jag äntligen till läkaren iallafall.. jag är lite nervös över vad hon kommer att säga, för att jag hoppas verkligen att jag kan börja jobba snart och dra in lite pengar så jag slipper vara så frustrerad.. Men jag kan inte göra mer än att vänta och se. Min fot känns något bättre idag, men jag har två(eller hade, nu är det bara en) blåsor i ena delen av det skållade området. Jag fortsätter att smörja med Aloe Vera och håller foten bar så jag slipper irritation. 

Det gjorde ont vill jag lova!

Idag ska vi ta det lugnt, titta på Dexter, äta entrecote och godis. Jag ska dessutom se på några nya animeavsnitt! :) Just nu ser det ut som värdens oväder är på gång, det är ett blygrått moln utanför fönstret, över hustaken.. De är inte rapporterat något oväder, så vi får se. Hoppas att ni har en fin dag!

Kraaaam!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar