Translate

tisdag 12 oktober 2010

Träning och Kaninfödelsedag

Hej hej.

I torsdags var jag ute och tränade igen. Jag tog två varv också denna dag. Vädret var otroligt fint och jag njöt verkligen av det när jag var ut i spåret. När jag kom hem bara jag ut kaninerna till "hagen" och lät de vara ute ett par timmar. Mina blev väldigt glad och spratt omkring lyckligt. Hoppandes jämfota över Lucy och springandes flera varv runt gallret. Hon var så söt! Jag förberedde dessutom för idag. Idag har min söta kanin Mina blivit ett år. Och det har firats med Kolabakning och festmåltid till kaninerna.

Jag gjorde iordning en asjett var till kaninerna. Jag lade ett salladsblad underst, över det lade jag en morot insmord i lite honung med solroskärnor på och bredvid det så lade jag en skalad banan med hack i. I de hackena lade jag bitar av skalat äpple. Och till sist tröck jag i lite kaningodis i bananen samt strödde äppelskalet runtom. Resultatet ser ni nedanför. Jag tycker att det blev riktigt bra!

Sen har jag och Terje varit ut med iren och Øyvind. Det tog en timme och fyrtiofem minuter för oss att ta två varv. Men vi tog en lite annorlunda väg denna gång. Vi började nämligen genom att ta asfaltsvägen upp till toppen och sedan ta den rundan jag brukar, för att ta asfaltsvägen ned igen. Det är riktigt kul att de börjat följa med ut och denna gång sprang jag t.o.m upp för iaf en halv backe! :P

På lördagen hade vi bestämt att vi skulle ut och Bowla. Jag har inte bowlat på över ett år och såg fram emot det. Vi vaknade ganska sent och jag hade idag inte tid att komma ut innan bowlingen, så jag städade lite istället. Vi stack iväg strax efter kl 14. Banan var bokad mellan 15 - 17. Vi kom fram något sent, men det gjorde inget då vi hann med tre omgångar ändå. Jag kunde inte spela med en lika tung kula som jag brukar, eftersom  min handled fortfarande värker. Jag och Iren hade ingen chans att hålla jämn takt med grabbarna.. det blev lite som två lag. Min bästa serie låg på 60 poäng tror jag, Irens på ungefär samma. Terje och Øyvind drog iväg och fick sina bästa serier på 137 och 140 poäng.. 

Det är alltid lika intressant att bowla, för man vet aldrig vad resultatet kommer att bli. Det bli alltid olika från gång till gång. Och för Iren och mig var det en inlärningsrunda :P. Efter det promenerade vi till Aker Brygge och åt på Beach Club. De andra tog hamburgare och jag tog chicken Wings med pommes. Riktigt gott det också! Jag har bara ätit hamburgare där innan så det var kul att prova på något nytt.  Mätt blev man iallafall! Och det blev t.o.m en liten efterrätt. Vi avslutade kvällen med att åka hem till dem och slappa. Terje och Iren grindade gear i Conan en sväng och jag var sidekick till Øyvind som spelade det där Wiispelet igen. Till sist tittade på vi en animefilm - Lupin the Third. Ganska bra och det märktes att det var Hayao Miyazaki som gjort den. Det var hans typiska tecknarstil.

I söndags blev det dator och en runda ute. Vi hade båda träningsvärk i enda delen av rumpan.. antagligen från bowlingen. Och Terje hade väldigt ont i ena vaden så vi tog en runda mest bestående av snabb gång.. Vilket funkade, för det blev ett nytt rekord för oss båda. Två varv på 1 h 17 minuter, samt att jag hade en genomsnittlig puls på 152, samt en maxpuls på 176 - Alltså väldigt bra!

Igår vaknade jag vid 11-tiden igen.. Vilket verkar vara min rytm nuförtiden. Jag satt vid datorn och inte visste riktigt vad jag skulle hitta på.. Jag önskade att det fanns någon jag kände med lika mycket tid som jag, som jag kunde hitta på saker med.. Terje kom hem vid ettiden.. Jag dröjde mig fram till tretiden tills jag då tog ett beslut att sticka ut. Terje var inte sen att haka på. Dena dag gick det ännu tyngre än i söndags och Terje hade fortfarande ont i sin vad.. men vi försökte hålla tempo. det blev två varv iaf på ca 1h 25 minuter. Vi gick sista biten då jag hade fått ett skavsår i hålfoten och sedan trampat snett. Jag strechade grundligt när vi kommit tillbaka medan Terje lagade lite mat. Kvällen blev spenderad med tittande på Tom &Jerry..

De två sista dagarna har mina leder blivit värre. Jag har haft riktigt ont i händerna, speciellt i den högra och särskilt i långfingret. Jag har inte upplevt någon svullnad på mina leder sedan jag fick ont, men nu ser man att långfingret är svullet mitt på fingret.. Jag har också haft ont i tårna av någon anledning. det är denna vecka jag ska få svar på blodproverna och jag kan inte göra annat än vänta spänt. jag har fortfarande inte provat att ta Ibux, som hom rådde mig.. Så jag får försöka komma ner och köpa en förpackning antingen idag eller imorgon. Jag hoppas verkligen jag får svar på varför mina leder gör ont.. Det är så jobbigt att inte kunna göra saker jag vill göra. Jag kan inte skaka ut strumpor när jag sorterar tvätt, jag kan inte bära tallrikar eller andra tyngre saker.. Jag kan inte busa som jag vill med Terje och som det är nu, är jag rätt glad över att jag arbetslös. Jag skulle nog inte kunna utföra det jag ska ordentligt.

Idag tänker jag tvätta.. Om jag får möjlighet att sno tvättmaskinen när den är klar.. Just nu är sängen överhöst med tvätt och underlakanet är borttaget. Så jag hoppas verkligen att jag kan tvätta lite idag.. Jag tänker hur som helst ta en vilodag idag från träning ute. Terje sa att vi kunde köra lite styrka istället. Men vi får se hur det blir...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar