Translate

torsdag 28 oktober 2010

Regnpromenad.

Nu har jag just kommit hem från en promenad i regnet. Jag gick helt vardagsklädd och i lugnt tempo bara för att få komma ut och röra lite på mig. Nu när jag har bytt batteri i min stegräknare tänkte jag att det kunde vara en smart ide att kolla hur lång en runda är egentligen, eftersom man kan ställa in steglängd på den så ser man hur långt man har gått i km.

Jag kan nu fastställa att en runda ger mig ca 7370 steg (6580 aerobic steps), och att rundan är lite under 5 km lång. Om man tar två varv svänger man på vägen ned, så man hamnar ungefär i början av turen, så jag skulle gissa på att två var är ca 7,5 km. Väldigt bra då det sägs att man helst ska gå 10.000 steg om dagen (ca). Jag har dessutom bränt 237 kcal, vilket motsvarar 15 g fett :P

Nu är brödmaskinen snart klar så jag kan ta mig en god nybakad smörgås.. jag har fortfarande inte fått svar från glitter, men ringde tidigare idag och hon som svarade sa då att hon skulle säga till chefen att ringa mig.. så vi får se. Håll tummarna för mig!

Jag vill också visa denna film på mig och kaninerna där man verkligen får se hur gosiga de kan vara. De är så söta de två! <3

     

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar