Translate

måndag 25 oktober 2010

Smärta och vardag.

Joint Pain av blackdahlia911 på Deviantart.com

Jahapp, då var det måndag igen. Sov fram till 10.45 idag och som vanligt var det smärtsamt att ta sig ur sängen.. Det blir bara värre och värre. Numera kan jag inte klä på mig ordentligt för att det hugger i armar, armbågar, handleder och händer. Mitt högra lånfinger har nu varit svullet i fem dagar och jag tror att min vänstra knoge håller på att svullna upp nu.

Den är röd och gör ondare än resten av handen. Det är ännu en vecka kvar till min läkartid och jag tror att jag missade telefontiden idag med någon minut. Jag skulle gärna vilja få svar så snart som möjligt så jag vet om jag kan göra något åt det.. Jag börjar faktiskt bli orolig att jag har fått något allvarligare.. som ledgikt eller något annat reumatiskt, samtidigt som att jag tycker att jag är för ung för att ha fått något sånt.

Jag sitter nu här och funderar på vad jag ska göra.. Det känns inte särskilt bra för mig att sitta vid datorn som jag brukar, eftersom jag vill försöka hålla lederna i rörelse lite. men 90% av mitt sociala nätverk finns här.. På bloggen, på msn, på facebook och på skype, och framför allt i Conan.. Men jag vet inte vad jag ska hitta på annars. Just nu tar jag Ibux så gott som varje dag, bara för att jag vet att det inte gör lika ont så jag kan ta en promenad iaf.

Jag har börjat tagit vitamin- och mineraltillskott och har ätit det i över en vecka nu åtminstonde. Men för närvarande ser jag inget förbättring. Jag kan väl inte göra mer än att ta Ibux, ta det lugnt och fortsätta vänta.. Om någon har lust att göra mig sällskap eller hjälpa mig att tänka på annat så kan ni ju lämna en kommentar med telefonnummer/msn/e-mail. Det skulle verkligen uppskattas nu!

Ha en fin dag// Anne

1 kommentar:

  1. Men vad jobbigt! :( Hoppas du mår lite bättre nu iaf <

    Jag har haft världens slödag då jag mest varit ledsen över min misse...oroar mig så sjukt mkt :( inte bra!

    Kul att träffa dig i Lördags iaf!

    SvaraRadera