Translate

onsdag 6 oktober 2010

Funna gamla vänner.

Blurry vision av BooTuM på Deviantart.com

Tjolahopp!

Idag har det känts mycket bättre. Vädret har fortsatt att vara grått men jag har känt mig ok. Lunchen igår var god. Vi åt på Santinos igen och denna gång åt jag spaghetti med tomatsås, champinjoner, bacon och lök. Smarrigt och mättande då jag fick en rätt stor portion :P

Idag har jag inte gjort så mycket. Jag vaknade vid 11, chattade en stund med en gammal bekant medan jag åt frukost, kollade mailen och andra saker på internet och såg sedan på film.Jag ringde mamma för att gratta henne på födelsedagen också. Jag har i några dagar försökt tänka ut ett sätt att hitta mina gamla brevvänner från England och Irland.  Jag tänker på dem ibland och undrar hur de lever sina liv. Så jag gjorde till slut så att jag sökte på facebook... Och av ren tur hittade jag dem på en gång! Jag har inte pratat med dem på säkert 13 år och det var riktigt kul att få höra hur de ha det. Två av dem hade blivit mammor och den ena jobbade som fitnesskonsult samt personlig tränare med en pojkvän i armén..

När jag hade chattat med dem en stund, hade klockan blivit 16 och jag sms:ade Iren för att kolla om hon skulle komma hem snart. Hon ville följa med ut i spåret och jag klagar ju inte över sällskap! :)

Det regnade när vi drog ut. Vi möttes en bit upp och det tog ett tag för mig att se henne. Jag hade tagit av mig glasögonen för att slippa bli blind av regnet.. Men det märktes verkligen hur närsynt jag var då jag inte såg henne förrän hon var kanske fem meter ifrån mig. :P Det blev bara en runda idag. Iren hann inte med en till och jag tänkte att en runda kunde räcka eftersom mitt knä inte är helt 100 än. Vi gick ganska fort och jag är imponerad över att Iren orkade hålla tempo i uppförsbackarna. Vi var tillbaka nere efter en timme, blöta men nöjda och hon sa att jag gärna fick dra med henne ut fler gånger.

Resten av kvällen har varit lugn. Jag och Terje har sett på filmen "Predators".. Vet inte om jag ska tycka att den var bra eller dålig.. helt ok för att vara en sådan där "Tema - men inte följande handling" film. Den hade med Predators, men handlade om en bunt människor som blev kidnappade till ett jaktreservat - för predators på någon planet någonstans och de skulle sen försöka överleva.. Ja, den gamla visan.

Nu vet jag inte vad jag ska göra riktigt.. Kanske blir lite Conan innan sängen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar