Translate

tisdag 5 oktober 2010

Början av vecka 40.


Igår var helt ok.. Jag var ned till banken vid lunch och fick efter lite efterforskning reda på att checken jag hade fått var falsk. Jag hade vetat det hela tiden egentligen.. men blev lite besviken ändå. När jag kom hem skickade jag ett ganksa ordagrant och tydligt mail til den "så kallade Michael Juliano" och bad honom dra dit pepparn växer.. Jag spenderade tiden efter det, fram till det att Terje kom hem.. sen stack vi ut i spåret en sväng. När vi var ute så ringde mormor! Väldigt skönt att få höra från henne igen och det lyfte min dag. Har funderat på hur det har varit med dem där borta.. Tydligen är det helt ok och Lasses njurtransplantation närmar sig med storsteg. Nu får vi bara hålla tummarna att allt går bra.

Resten av dagen igår var lugn, vilket var skönt då både jag och Terje blev slitna av dagens runda. På kvällen mådde jag rätt illa och lyckades inte sova på grund av det.. Jag trodde stundvis att jag skulle spy och tröttnade till slut på det. Så jag drack en kopp varm mjölk och sedan lade mig - och somnade gott. Mjölk är ett underverk! <3

Idag har jag ännu inte gjort så mycket.. Jag har sedan jag klev upp haft en gnagande känsla i magen.. Jag har känt mig väldigt deppig och saknat någon att umgås med.. Som tur är har jag fått lite tröst av kaninerna och Daniel har bett mig göra honom sällskap på hans lunch vid tre. Sen tänkte jag ut en runda idag igen. Det är grått och blåsigt.. men det passar mitt humör och kommer nog att göra att jag känner mig ännu mer duktig efteråt.. Sen sa mormor att hon tänkte sätta in en slant åt mig idag också.. Vilket piggar upp lite.

Dagen känns tung, men jag har i åtanke de bra sakerna så det blir lite mer neutralt. Hoppas att ni har en fin dag.

Kramar// Anne

2 kommentarer:

  1. Det tar sig. Livet går upp och ner ibland, och just nu är det mest ner här men det kan inte vara för alltid. Jag försöker tänka så när jag mår som sämst :)

    (Mitt senaste inlägg är lite dystert, men det har blivit bättre sen dess. Har bara inte haft någonting att skriva om sen dess.)

    Saknar dig! *kramar*

    SvaraRadera
  2. Du måste hälsa Lasse och mormor från Värmland.
    Tänker på dig, du har så mycket att vara stolt över.

    SvaraRadera