Translate

måndag 30 augusti 2010

Sick day.

Hejsan allihop.

I helgen har jag haft det kul. Fredagen bestod av jobb och Conan. På lördag åkte jag och Terje ned på byn och gick på filmmuseum och en bizarr konstutställning. Det var mysigt att vara ute tillsammans, även om vädret inte riktigt var på vår sida. Det regnade och haglade faktiskt en stund. :S Vi avslutade med att äta på ett ställe som heter "Nam Nam" som ligger i Oslo City. Det är ett asiatiskt ställe som koncentrerar sig på nudlar. Ganska mysigt litet ställe med gatukökskänsla och de hade god mat.

I söndags var vi ute igen. Men denna gång åkte vi ned för att träffa Terjes bästa vän Tore som hade haft långhelg i norge och hade lite tid innan Danmarksfärjan skulle gå. Vi åt glass och stod sedan utanför Oslo S och pratade i ca en timme. De träffas inte så ofta och jag har hört väldigt mycket om honom. Så det var otroligt kul att äntligen få träffa honom! Efter han hade åkt promenerade vi till Aaker Brygge där vi åt underbara hamburgare på "Beach Club"! Det regnade även denna dag och vi kunde njuta av hällregnet på trikken hem. Kvällen bestod av raid i Conan och avslappning.

Idag skulle jag jobba på Lekter'n. Jag skulle inte börja förrän klockan 16 så jag hade tänkt kliva upp tidigt och åka ned till Nav på Sagene för att kunna skriva ut mitt nyuppdaterade CV. Det resulerade dock i att jag inte klev upp förrän klockan 10, och jag inte kom hemifrån förrän klockan ca 12. Jag hade någon udda dröm om att världen fylldes med vatten och att det var något konstigt, otäckt sjöodjur som dödade saker... Så redan när jag klev upp hade jag huvudvärk.

När jag kommit ned till NAV så upptäckte jag att de hade USB-portar, men att man inte kunde gå in på minnepinnen.. Så det var ju bara att gå yill ALLKOPI i närheten. Där fick jag utskrivet 50 st kopior av mitt CV och mitt personliga brev, för 380 NoK. I väntan på att utskriften skulle bli klar, övervägde jag att åka hem igen. Jag mådde otroligt illa och hade kraftig huvudvärk. Jag blev väldigt nöjd med kvaliteten på pappret till CV:t. Det tog en stund att vika dem, men när jag äntligen var klar så kunde jag sätta igång att söka jobb!

Jag har idag spenderat ca tre timmar då jag promenerat genom Grûnerløkka, till Strotorvet, genom Karl Johan och ned till Aaker Brygge. Det märktes att jag var lite mer avslappnad nu än jag var i höstas när jag gick runt för denna gång gick jag bara in i de ställena jag tyckte verkade intressant. Och jag har fått en del glädjande svar.

De som verkade intresserade var: ett Café som heter Café Noahs Ark. När de fått reda på att jag är permanent boende i Norge blev de på en gång intresserade och bad mig komma in imorgon efter klockan sju. Väldigt mysigt café med lite "båt"känsla över det hela.  http://www.cafenoahsark.no/

På en restaurang med lite mer italiensk känsla som heter "Santino's Speghetteria" fick jag ett trevligt välkomnande av en englesktalande servitör som meddelade mig att de letar efter en svensk servitör, "en sådan som mig" och att jag skulle komma in igen på torsdag då den svenska restaurangchefen hade kommit tillbaka. Jag och Daniel har ätit där några gånger, så jag vet att de har god mat. :)

På en fin restaurang på Aker Brygge kallad "The Edege" visade de intresse också. Hon tittade iaf väldigt intresserat på mitt CV och ställde lite frågor.. Så vi får se.. http://www.theedgerestaurant.no/

Till sist avrundade jag med en räksmörgås på Kocoz.. Jag var väldigt hungrig och mådde fortfarande väldigt dåligt. Så det fick räcka för idag. Nu har jag varit hemma  i nästan tre timmar och jag slocknade på sängen med en gång jag kom hem. Jag mår inte bättre, men jag hoppas att det går över till imorgon. Självklart kom jag på när jag var vid Storo att jag glömt köpa burströ.. Men men jag får väl ta det en annan gång.. De väger ju ändå 40 kg och det är inget man kanske ska släpa på når man mår dåligt.

Imorgon är det Miss Paris som gäller igen. vi får väl se om jag kan fullföra min ide om att kl upp mig och stå på Oslo S och dela ut flyers. Det skulle vara kul :)

Ha det så bra! //Anne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar