Translate

torsdag 26 augusti 2010

Bitterhet och jobb.

Bitterness consumes your Heart LarmeStyx på Deviantart.com

Ja... Onsdag och torsdag..

Igår jobbade jag mellan 11 och 16. Dagen kändes väldigt bra. Jag kunde inte jobba längre för att kören skulle starta igen på kvällen. Jag hade blandade känslor av det. Jag var dessutom tvungen att byta ett par skor som jag köpt, som var skadade. Jag blev rätt stressad och jag hann bara hem och vända innan jag skulle iväg igen.

Kören var en blandning av känslor.. Det var kul att träffa folk igen och det var många nya ansikten. Vi pratade om de evenemang som står på planeringen i höst. Det är dels ett litet uppdrag i Holmekollen Kapell som verkar väldigt mysig och sen kommer vi ha Luciakonsert. Vi började öva på en sång som heter "Cantate". Texten är en blandning av tyska och latin. Väldigt melodiös med rullande toner och höga mellantoner..

Nedan kan ni höra den.. Dålig ljudkvalite, men så går den iaf.


Det var ju såklart lite som hänt över sommaren.. De jag åker med ska flytta till större och den ena hade blivit gravid. När alla presenterade sig så fick jag höra vad alla sysslar med.. Och jag fick veta att många har sjungit med Liv i många år, eller några år tidigare. Sofie satt och sa vilka toner det var här och där som om det var det lättaste i världen. 

Jag blev deprimerad och bitter... Över att jag inte gjort annorlunda tidigare. Om jag hade börjat läst musik på en vettig linje hade jag nog varit längre på väg än jag är nu.. Det kändes bara så orättvist när alla hade bra jobb, höll på att flytta och bilda familj. Varit på kurs med sångpedagog, varit på utlandsresor och tjo och hej. Jag kände mig så ynklig och tyckte så synd om mig själv. Jag vet att det är helt onödigt och att saker inte händer över en natt..

Men när jag hamnar i det negativa "jämföra och önska" spåret, blir det lätt så. Jag önskar att jag hade ett ordentligt jobb som jag trivdes med, att jag och Terje hade kunnat flytta till större för länge sedan, att vi kanske t.o.m kunde fundera på framtida ting redan.. Att jag hade börjat ta sånglektioner och kanske börjat lära mig noter.. Men nej, där är jag nog inte än på ett tag. Stressen över att ha spenderat pengar på mat denna dag så nästan all min dricks från förra Lekternpasset gick åt gjorde inte saken bättre.

Jag vet att jag ändå har det bra. Jag har en underbar kille som älskar mig. Jag har inte bara ett jobb, men två och jag har ändå möjligheten att gå i kör och sjunga med andra. Kaninerna mår bra och jag kan röra mig fritt eftersom jag kan köpa mig mitt egna månadskort. Men ibland känner man bara ren depp och igårkväll var ett sådant tillfälle. Terje försökte trösta mig, men jag mådde dåligt helt enkelt. Jag tror att jag var väldigt trött för jag sov gott och nu på morgonen gick det väldigt trögt att ta mig ur sängen.

När jag väl gjort det ringde chefen och sa att jag skulle börja en timme senare.. Vilket gjorde att jag fick en lugnt och skön morgon med gott om tid att städa åt kaninerna och städa innan jag behövde röra mig nedöver. Idag har jag  jobbat. 11-17. Denna dag har varit väldigt bra och jag har fått sälja lite. Jag har pratat en del med chefen om vad jag tycker skulle kunna förändras i butiken och om mitt jobb där. Jag har fått höra väldigt varma ord från chefen om hur duktig och värdefull han tycker jag är, samt att han kommer att sakna mig. Men vi kommer att hålla kontakten. Jag kanske står modell med hans klänningar en dag. Jag kommer absolut att komma dit och handla en klänning då och då. Det är några klänningar jag verkligen gillar där!

Jag får dessutom specialpris på det jag köper där. Det kom in en tjej idag som har jobbat för honom tidigare och som fick köpa den hon ville ha för under halva priset. :)

Och nu på kvällen har vi spelat Conan. Det gick trögt, men framåt. Nu är jag väldigt trött, så det är dags för sängen. Imorgon är det också jobb, och så hoppas jag på att kunna köpa ny burpellets åt kaninerna. 

Godnatt! //Anne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar