Translate

måndag 16 augusti 2010

Glada överraskningar.

Hejsan. I helgen så har det varit lugnt. Förutom att grannarna har fått det att stinka sprit i trappuppgången och de bredvid oss varit på äventyr i Oslo stad, (och skog) så har det varit lugnt.

Jag och Terje har promenerat och handlat. Jag var ned och fikade med min arbetskamrat Patrik i fredags. Vilket var väldigt trevligt, även om det blev en ganska blöt promenad vägen hem.. Det bestämde sig för att börja ösregna lagom till vi skiljdes åt, så mina byxor hade inte torkat förrän på kvällen :P

Jag fick också en glad överraskning i fredags. Jag trodde nämligen inte att jag skulle få några pengar denna månad då jag inte jobbat något speciellt förra.. Men jag fick in nästan 3000 i lön. Vilken otrolig lättnad det var!

I lördags åt vi mat med kaninerna ute, softade och njöt av vädret. Det var så otroligt fint i lördags.. Även om det var väldigt varmt. Tack vare "superventileringen" i dessa rum så blir det otroligt varmt med två datorer gåendes, två människor och två kaniner. Vi har sedan vi kom hem från Sverige i princip, haft alla tre fönsterrutorna öppna bara för att slippa krevera av värmen som uppstår på eftermiddagarna och kvällarna. 

Igår hade vi gamerdag, då vi satt och spelade hela dagen. Ett irritationsmoment var närvarande i går dock.. Det är inte ofta jag får hicka, men då fick jag det..... fyra gånger! Helt otroligt! Och för varje gång jag lyckats stoppa den och den kom tillbaka, kom den ännu värre!.. Men men till slut lyckades jag få bort den på riktigt iaf.. Jag är glad att jag slipper hicka för det mesta. Man får så ont i halsen och blir så illamående efter ett tag.

Jag har de senaste dagarna försökt göra något åt bristen av fotosessioner. Jag kan ju inte bara hoppas på en fotograf. Jag förstår ju att han har mycket att göra.. Men jag har blivit så frustrerad över att inte få till något nu, så jag har suttit och letat efter fler communities för modeller/fotografer. Jag har funnit två stycken och har registrerat mig på båda. Så nu blir det väl förhoppningsvis några fler sessioner! Att stå modell är ändå något jag tycker om och vill göra.

De nya sidorna är:

http://www.fo-mo.net/profile.php?user=Calleeia och http://www.modelmayhem.com/calleeia

Den första verkar det inte vara mycket aktivitet på alls.. Men man vet aldrig. Den andra verkar vara global och där har jag köpt ett medlemskap för att kunna ha 40 st bilder samt mer frihet på siten. Där måste det väl finnas någon som har lust!? Även om min profil inte kommer att vara aktiv förrän om max 6 dagar. De måste godkänna min profil och mina uppgifter innan den kan ses.

Men nu känner jag lite hopp på modellfronten. Jag har suttit och läst en modell från modellbilder.se's blogg idag och igår. Det är kul att följa andra som står modell. Bara för att se hur de lever. Lång tid tog det iaf att registrera och få in allt på Modelmayhem... Har suttit vid datorn i ca 3.5 timmar nu.. Så dags för en paus.

Ha det så bra så länge! //Anne


1 kommentar:

  1. Svar: Åh men tack för tipset :D Kanske värt o kolla upp :D

    Åh men vad roligt! Alasan är ju grymt duktig!! :D

    SvaraRadera