Translate

tisdag 24 augusti 2010

Helg och vändningar.

Hejsan.

Burlesquefesten blev som jag hade hoppats. Jag kom snabbt in i ett sällskap bestående av butikschefen på Manillusion och några helt random människor. Jag kom överens med en kille som höll på med budget och lite marknadsföring ganska på en gång. han bjöd mig också på ett glas Äppelmust! Lol. Efteråt fick jag hans visitkort och blev meddelad att jag "skulle höra av mig om jag behövde någon som bjöd på Äppelmust".

Det var oerhört kul. Lise, hon från Manillusion introducerade mig till en väldigt söt tjej. Borghild. Hon och jag var typ de enda på hela festen som hade korsett på oss... Även om det hade stått att man skulle komma i "Dita Von Teese klädsel". *hmph*

Jag höll mig vid henne och ett par jag umgåtts med på kvällen. Det hände inte så mycket förrän ca 00.30, men jag dansade så svetten rann! Vilket var skitkul. Jag och en helt okänd tjej gick t.o.m upp på catwalken och dansade medan DJ:en kom ut och sjöng med oss. Men fram emot tvåtiden var det dags för mig att åka hem. Lise hade försvunnit för länge sedan och jag skulle ju ändå jobba dagen efter. Så jag och Borghild delade på en taxi hem.  

I fredags jobbade jag på Miss Paris. Jag var oerhört trött och känslig denna dag. Det resulterade i noll jobbmotivation och dåligt humör. Jag fick gå hem en timme tidigare på grund av detta. Jag började denna dag tvärvända och ångrade att jag tagit jobbet. Det är ett säljarjobb och min chef är väldigt "upp-i-trynet" på folk och det känns ibland som att han prackar på folk saker.

Ungefär som "fin modell, väldigt fin modell. Passar dig. Gå gärna in och prova. Om du vill ändra den, vi fixar det - helt gratis! Du kan få extra erbjudande..." Ungefär som att han säger allt bara för att få folk att köpa.. Vilket jag inte gillar. Jag blev denna dag väldigt stressad och pressad för att jag kände det som att jag också måste vara sådan, och det vill jag INTE. Mådde väldigt dåligt och önskade mig därifrån.

I lördags var det GUILDFEST! <3

Vi mötte Monaliisa och Lorride, samt Kimove vid färjan. Blev lite besviken då det stod att ca 10 skulle komma, men att vi bara blev fem. Det dock oerhört trevligt och avslappnat. Vi spelade kubb, grillade, snackade skit och hade det allmänt trevligt. Jag verkligen njöt av avslappningen jag fick liggandes på gräsmattan med goda vänner omkring mig. Vi skiljdes åt vi 18tiden. Därefter tog vi oss hem till Monliisa och Lorride.

Där åt vi snacks och nördade. Jag fick prova ett spel jag inte provat sedan jag var nio år, Ecco the Dolphin. Riktigt klurigt pusselspel! Och efter det spelade vi golf med Wii Sports innan vi gick hem vid tvåtiden. 

Igår så åkte jag ned till Oslo S lagom till 12.30 som jag och chefen avtalat. Jag skulle nämligen följa med på sista dagen av Modeveckan på Skøyen. Det var väldigt intressant att se de olika designers stilar och kläder. Samt att jag nog fick vara med att hjälpa till att välja ut några klänningar jag tyckte skulle passa in i butiken. Det hela tog ca två timmar och sen var det att äta och åka hem. Jag förberedde chefen på att jag nog inte skulle bli kvar på Miss Paris så länge och berättade att jag inte trivdes. Han förstod så det var ok.

Kvällen bestod av tittande på Eureka och mys med älsklingen!

Och idag har jag jobbat på Miss Paris igen. Jag ska bara jobba fyra dagar á sex timmar var där denna vecka.. Men jag står knappt ut! Tiden sniglar sig fram och jag tittar på klockan en gång ar femte minut känns det som. Jag vill bara hem och det plågar mig. jag har dessutom fått stå ute större delen av dagen idag och frysa på grund av att chefen och hans fru har haft någon slags traditionsenlig hinduisk högtid med sina släktingar.... Inne i butiken!! Så idag har jag sagt upp mig och skrivit på min avskedsansökan.. Nu gäller det bara att hitta någon ersättare.. Annars blir jag kvar där en månad..

Jag hade fråga Borghild om hon var intresserad, vilket hon faktiskt var. Så hon kom förbi ca 25 minuter innan jag slutade idag och pratade med chefen. Efteråt har jag umgåtts med henne och hennes kompis Ole. Riktigt trevligt. Ole arbetar dessutom för NSB och sa åt mig att söka en gång till om jag verkligen vill jobba där, nu när jag har lite mer erfarenhet. Jag har dessutom sökt jobb på Hard Rock Café. De hade ställt ut en "now Hiring" skylt, så jag passade på.. Men jag fick ju meddela att mitt CV var ouppdaterat och byta telefonnummer på det... Så nu får vi se..

Nu har man äntligen kommit hem och kan ta det lugnt för kvällen. Så ni får ha det så bra!

*kramar*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar