Translate

lördag 7 augusti 2010

Bra feedback.

Idag har jag jobbat ännu en dag på Miss Paris och det har gått över förväntan. Jag har lärt mig hur kassan fungerar och Jag har fått sköta butiken själv stundvis.

Jag har välkomnat alla kunder och lyckats sälja åtminstone fem plagg helt på egen hand, vilket visar att jag lär mig och att jag visar framfötterna. Scharma har flera gånger idag berömt mig och jag har pratat en hel del med hans fru som är väldigt trevlig. De stora ögonblicken idag var när jag lyckades övertala en tjej att köpa en klänning som hon var osäker på, när jag var själv i butiken och mötte en tysktalande man som jag lyckades framföra det viktigaste till (att allt är på 50% rea och att jag inte talade tyska, det senare på tyska) och när jag valde ut ett plagg som inte bara jag tyckte var perfekt till en provdocka i butiken!

Tiden har gått väldigt fort idag och jag har pratat en hel del med Scharma om diverse livsämnen. Han har bjudit med mig på modemässa den 16:e i Skøyen och sagt att bara jag fortsätter visa intresse så kan han hjälpa mig med en karriär inom kläder. Modemässan ser jag fram emot. Det är inte bara en chans att få se fina kläder, men också en chans för mig att lära mig nya saker. Om vad som kommer på marknaden och för att få lite inspiration om färger och modeller. Senare, när jag kan jobba i butiken själv så sa Scharma att det fanns möjlighet för mig att inte bara välja ut plagg för att skylta med, men även få beställa hem klänningar jag tycker passar samt få egna nycklar!!

Detta är ett enormt steg och när han sa att det fanns möjlighet för det, höll jag på att tappa hakan. Jag blev så lycklig och rörd att jag blev lite tårögd. Detta är första gången jag har chans på en karriär! XD 

I slutet av dagen så provade jag ut några klänningar jag valt i början av dagen. Jag hade ju blivit given en klänning som gåva/betalning för dessa dagar. Jag provade först en skjortklänning. En fodralklänning som är hälften blus, hälften pennkjol med ett brett bälte under bysten. Den satt som en smäck men är ju inte riktigt "hawaii". Så jag provade nästa som var en romantisk klänning i vitt siden med mörkblått tryck av rosor och ett insytt djupblått band i midjan som man knyter i bak som dessutom har avtagbara axelband. Den satt också mycket bra och kändes mer "Hawaii". Så jag fick den för en billig peng. :) När han dessutom såg mig i den och jag sa att "om de behövde en modell någon gång, så kunde de fråga mig", sa han att det var exakt samma tanke som slog honom! :D

Hittar ingen vettig bild på den sista. Men detta är den första jag provade. Är den inte gorgeous? I djupt blå provade jag den såklart. 

Till sist fick jag vara med att stänga och se rutinerna kring stängning innan jag köpte mig en förpackning glass och åkte hem. Jag har haft gott om energi idag men nu när jag kommit hem och fått mat i mig, märker jag hur trött jag är. Jag är väldigt lycklig efter denna dag och ser fram emot nästa på Miss Paris. Jag är dessutom väldigt glad över att jag inte behövde spendera alla pengarna jag tjänat in för att få mig en klänning. :)

Nu blir det lite mer slappa och sen sängen. Imorgon ska jag tvätta lite. Jag har inte lyckats få tag i Alasan, så det blir förmodligen ingen session denna helg. :/

Hörrrs! //Anne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar