Translate

måndag 9 augusti 2010

Nya grannar och måndag,

neighbours av little-teA på Deviantart.com

Hejsan. 

Igår var en riktig pysseldag. Jag städade och tvättade och tog en långpromenad. När vi var ute på långpromenad kom ett par karlar och hämtade allt skrot från pakistanierna som bodde här förut och de trasiga tvättmaskinerna. GUD vad skönt det var att få lite plats där nere igen! På kvällen blev det film. Vi såg på en väldigt udda norsk film som hette "Svidd Neger"... Visste inte om jag skulle tycka att den var bra, dålig eller mest bara udda.

Jag fick också möjlighet att hälsa på våra nya grannar.. Det har flyttat in ÄNNU fler polacker i rummet bredvid vårat... De bor fem stycken på 16 kvm och de bor riktigt spartanskt. Det enda som finns i deras rum är madrasser och resväskor.. Kan inte förstå hur man kan bo så trångt.. Och jag reagerar väldigt på den plötsliga förändringen mellan att det nästan är tomt här, till att bo nio personer extra.. Vi är nu totalt 15 personer totalt på denna sida av huset. Frågan är hur länge den nya tvättmaskinen kommer att klara av det..

Det är ju dessutom så att det är fem personer till som ska använda dusch, toalett och ha tandborstar, handdukar och duschgrejor på toaletten.. Dessutom har de inga egna kökssaker, så de använder av våra och det blir lite stressat på morgonen när man inte vet om det finns någon ren tallrik till en.. Vi har bara fyra skålar, två djuptallrikar och två mattallrikar.. Terje tror att de inte kommer att bli kvar längre än till jul, men jag känner att det är lite för mycket folk här nu.. Polackerna nere har dessutom ALLTID ytterdörren och deras dörrar öppna, vilket inte är så kul när de röker så hälften vore nog i ett av rummen. Då kan man inte heller gå ut hur som helst, utan man är nästan bunden vid att träffa på dem.

Det är inte det att jag inte gillar nya grannar, men när man får nio istället för tre, blir det lite mycket på en sådan här liten yta. Tror inte att alla har egen nyckel heller, så ytterdörren är upplåst väldigt ofta... vilket gör att jag känner mig väldigt osäker. Nu har iaf Terje börjat låsa dörren om mig när han går på morgonen, så jag slipper oroa mig för att någon ska komma in helt plötsligt.

Idag har jag ställt in mig på att jag inte kommer att jobba. Igårkväll stod det att det skulle bli dåligt väder idag.. Nu när jag vaknat och klivit upp, så ska det vara ganska fint så jag är lite frustrerad. Men eftersom det är personalfest ikväll så skulle tydligen inte hela Lekter'n vara öppen... så vi får se. Skulle bli väldigt uppgiven om jag blev tvungen att jobba, men det är ju inget jag kan rå över.. Så jag får bara vänta och se..

//Anne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar