Translate

onsdag 18 augusti 2010

Taggad till tusen!

Japp, de senaste dagarna har jag jobbat på Miss Paris. Vädret har varit grått och trist, men jag har haft två lärorika dagar. Jag har fått lära mig morgonrutiner, hur man gör med nya varor och gamla, samt lite mer om kundkontakt.

Jag har fått stänga och öppna själv dessa dagar och förutom lite småfel har jag klarat av det utan problem. Jag har nästan lärt mig känna igen vilken nyckel som går till vad och har sålt en del på egen hand. De har stundvis försvunnit så jag har varit själv i butiken, vilket känns otroligt bra att de har det förtroendet för mig.

Visserligen är jag fortfarande lite rädd i mig själv och tror inte riktigt att det är sant att jag har fått en sådan här möjlighet. Men chefen talade lugnande om för mig att jag inte behöver oroa mig. På söndag kl 12 ska vi mötas upp för att gå på den sista dagen av modeveckan i Skøyen. Det ska bli intressant.

Idag gick min BH sönder också.. Min fina BH från "After Eden" har börjat tacka för sig. Ena bygeln bröt sig ur och skavde under ena armen. Nu har jag dragit ur den och jag tycker att BH'n fungerar lika bra om inte lite bekvämare.. men det är kanske dags att köpa någon ny. Vi får väl se när jag får lite pengar. Jag är lite frustrerad över detta med pengar då det finns en del fina tröjor och blusar som skulle vara snygga på jobbet där på Miss Paris.

En sak i taget heter det ju.. Så "tålamod nu, Anne".

Imorgon har jag vakt på Lekter'n. Jag ska börja kl 16... Men enligt väderleken ska det bli 16 grader, molnigt och rätt blåsigt imorgon så jag har laddat upp mig för min lediga dag. Det är dessutom ett utomordentligt frestande evenemang imorgon kväll. Det ska nämligen vara Burlesque fest här i Oslo och Dita Von Teese är bjuden!! Så det ska såklart vara klädsel som följer temat och jag kan knappt bärga mig.

Dita är en av mina idoler och att få träffa henne skulle vara en dröm. Så det är bara att ta på sig strumpebanden, det röda läppstiftet and "strut my stuff"! Ni anar inte hur taggad jag är inför detta, det är nästan så hela jag spricker. XD

En annan sak jag knappt kan bärga mig till är datumet då "Diablo III" släpps. Det är inget releasedatum satt än. Men det hela verkar oerhört spännande.. Vi får väl se. Nästa vecka börjar dessutom både kören igen och träningen Terje har hållt på med tidigare. En kampsport som kallas Kali Sikaran. Vi har pratat om at börja träna tillsammans och det ser jag fram emot väldigt mycket. Min förhoppning är att kunna ta sånglektioner nu i höst - iaf börja. De kostar 350 Nok styck. Så någon får jag väl råd med!

Nackdelen med träningen är att den tydligen också infaller på onsdagskvällar... Så förmodligen får jag hitta något eget att hålla på med *suck*.. Vi får väl se om jag finner något intressant som dessutom är billigt. Jag hoppas på det.

Dessa är de saker jag ser fram emot. Vad ser ni fram emot?

Godnatt! Kramar //Anne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar