Translate

tisdag 10 augusti 2010

Personalfest.

Igår hade jag inte förväntat mig att jobba, men det skulle bli hyffsat väder så när jag ringde ned vid 11 var det bara att åka ned direkt. Det var lugnt till en början.. Men eftersom det var få servitörer och det behövdes göras iordning för festen på kvällen. Så blev jag själv på många stationer.. 

Jag fick jobba fyra timmar, men det kändes som 6 och jag fick in 380 kr i dricks.. Mycket bra för en så !lugn dag. Kökschefen Mickey hade tydligen läst något på facebook som jag skrivit och undrade om jag menade det.. Undrar vad han pratade om, men antagligen något i bloggen. Det som gäller är att Mickey är kökschef på Lekter'n och Muhammad är en av kockarna som jobbar för honom. 

I vilket fall som helst, jag åkte hem, gjorde mig iordning och kände mig riktigt vacker. Jag var nere vid Lekter'n igen lagom till kl 18. De var inte färdiga på DS Louise än så jag gick upp på taket och satte mig med ett glas bål. Bålen var riktigt god! De hade pyntat och gjort fint med dukar, ananaser, kokosnötter och palmdekorationer. 

Efter ett tag kom resten och det blev mingel. Det var kul att träffa alla jag inte har träffat på ett tag så som Daisie, Jaquline, Rebecca, Omar, Imran, Thereze och Jacob. Patrik överraskade mig och hoppade på mig med en kram.. Vilket gjorde mig oerhört glad! Jag tog lite bilder med Terjes kamera i början.. Jag hoppas att de blev bra.. För att kameran har fått en smäll eller något så det har blivit fula markeringar i displayen...

Aja..  Kvällen fortsatte med dans, mingel och skoj. Det var en del som hade kommit utklädda. Jacob kom i banandräkt, en annan som ananas och en tjej som heter Anna-Klara eller något liknande var utklädd till en drink. Väldigt bra kostymer! Gud så vi skrattade. Sen fick vi nachos och cheesburgers efter det. Det var första gången jag smakade på en av Lekterns hamburgare och den var väldigt god!

Patrik - Hawaiituristen!

Bartender Arne och vaktansvarig Lindi.

Jacob "bananen" S.

Michelle "Obama". 

Och jag med den alltid så söta Daisy. :)

Under maten var det omröstning.. Vi skulle kora årets servitör, kock, bartender o.s.v... är någonstans hände något, för resten av kvällen blev jag på sämre och sämre humör.. Efter maten fick vi fortsätta festa ett tag.. Men humöret skönk. Jag tänkte på alla fina människor som jag lärt känna, som skulle försvinna och på de som jag tyckte om och skulle sakna.. Om de tyckte om mig. Jag kände mig heller inte lika vacker längre och självförtroendet jag hade haft när jag åkte ned hade försvunnit.

Jag blev mer och mer sorgsen och när klockan närmade sig 23 bestämde jag mig för att åka hem. Jag hade inte roligt längre och mådde dåligt. Det kändes som att jag skulle börja gråta när som helst. Jag tänkte att ingen ingen säkert skulle tänka på att jag gått. Så jag gick och tog ut pengar, köpte mig ett månadskort och åkte hem.. 

Det var skönt att komma hem till Terje och jag kurade ihop mig bredvid honom i sängen.. Jag vaknade som vanligt lagom till att ha skulle åka till jobbet. Och jag sa det "jag hinner lagom vakna till om morgonen, så försvinner du". "Sov vidare du", sa han. "klockan är bara sju".

Han gav mig en kyss och sa "Ha en sånn fin dag søta". Efter det somnade jag om. Efter att ha klivit upp vid nio, ätit frukost och blivit meddelad att jag ska avvakta på Lektern så har jag suttit och chattat med Patrik som efter gårdagen tar det lugnt hemma. Han hade tydligen märkt att jag försvunnit iaf, vilket gör mig lite bättre till mods. Men jag känner mig ändå väldigt vemodig idag.. Kanske har att göra med hormoner, men gillar inte att må så här och hoppas att det släpper.

Vi får väl se vad jag hittar på idag. Jag ska iaf vika tvätt och ta det lugnt. Sen får vi väl se om jag hälsar på Patrik en sväng.. Så tills vidare - tjingeling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar