Translate

onsdag 2 juni 2010

jobb, jobb och ledighet. Del 2.

Maestro av Honolo på Deviantart.com

Hur som helst, så åkte jag till sist hem och kunde äta lite innan jag skulle iväg på kören.. Jag tvekade på att åka först för jag har känt mig rätt nere sedan i måndags när jag skulle gå igenom  min sång med Liv och hon kommit fram till att jag saknar för mycket teknik för att kunna lära in den ordentligt på så kort tid...

"Det är inte det att jag inte vill. Det är bara det att jag ju jobbar som lärare samtidigt och det är i mitten av examensperioden nu. Jag har helt enkelt inte tid att gå igenom den fler gånger just nu. Jag har en annan som har övat in den, men hon sjunger den heller inte helt som jag vill ha den. Därför ville jag testa med dig först. Du har talangen för det.

Så inte denna gång tyvärr, men nästa säkert. jag vill jobba vidare med din röst"

Så sa hon. Och jag förstår ju det. Jag har ju inte tagit några sånglektioner alls eller lärt några speciella tekniker.. Men jag blev riktigt ordentligt besviken på mig själv.. Och på grund av det så mådde jag väldigt dåligt i onsdags.. Jag tvekade på om jag vill åka, men det är ju så nära konserten så jag var tvungen. Jag meddelade då Liv att jag skulle skulle bli sen, så jag i lugn och ro kunde se en halv Terry Pratchet film och äta hemmalagad fisksoppa som Terje lagat och komma till kören en timme senare.

Jag mådde väldigt dåligt på kören också, men jag fick inga tillsägelser och det var inte så mycket körövning. Vi skulle gå igenom hela programmet, vilket gjorde att det blev många solister som skulle öva. Liv var på hugget och verkligen var petnoga med hur de sjöng. Tills sist tog vi regin på Rusalka och fick våra flyers med tillhörande kartor. Jag skulle gå med Hanne.

Vilket jag gjorde igår. Jag vaknade klockan nio av att hon skrev ett sms, åt frukost, duschade, städade åt kaninerna och begav mig. Vi höll på i 2 h 20 minuter tills vi hade delat ut alla. Det gick väldigt bra. Jag blev sen hembjuden till Hanne så jag slapp driva omkring i kolbotn tills det var körövning. Det var riktigt trevligt, och vilket hus! De bor i ett trevåningshus med välrdens utsikt på toppen av ett litet berg. Jag blev oerhört imponerad av höjden. Här kunde jag äntligen få slappa lite och fick chansen att ligga i solen en halvtimme. Måste ju försöka få lite färg! 

Jag vill helst slippa att få världens bondbränna på jobbet... vilket jag redan börjar få! :S Vi åt kycklingsallad, JAG åt kucklingsallad!! Utan problem, och jag tyckte t.o.m det var gott! Men det var ju med kesamdressing och Nanbröd. Mums!

När allt var bortplockat, ungarna ivägskickade och sakerna packade så bar det av till kören. Hanne hade erbjudit sig att kolla på en liten nackspärr jag fått och gjorde det innan övningen började. Hon är utbildad massör och GUD VAD SKÖNT DET VAR!! De knutar och den stelhet jag känt tog hon verkligen tag i och när hon tryckte på punkterna i ryggen och stod kvar i 10-20 sekunder var det som en helt ny värld öppnade sig, jag såg allting klart. Det behövdes lite knådande :P

Vi fick mycket gjort på övningen igår. Med mycket genomgådd regi och flödande ideer. Jag var hemma ca 22.30. Då var det bara att mysa lite och gå i säng. Jag var väldigt trött. Nu är det fredag, vilket innebär jobb vid 16.. Jag känner mig sliten bara jag tänker på det, men min tröst är att det bara är fyra dagar till. Sen kommer Ida! Och det är pengar. 

Nu håller jag på att äta min frukost. Efter det funderar jag på att ta med kaninerna ut och ligga i solen ett tag. Slappa medans jag kan. Det var fem sammanfattade dagar :P

Nu får ni ha det så skönt i solen, så får ni skicka en tanke när jag jobbar ikväll och ni är ute och roar er. 

*kraaaaam* //Anne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar