Translate

tisdag 22 juni 2010

Jobb och sommar.

Happiness av operative274 på Deviantart.com

Hejsan.

Vi har inte gjort så mycket i helgen. Vi har spelat, tittat på serier, tagit promenader till affären och slappat. Vädret har varit sisådär och gjort att jag inte direkt haft någon lust att gå ut.

Igår var en bra dag. Jag tänkte kolla efter jobb och på vägen ned höra med Miss Parris om hur det gått med min "ansökan". Så jag gjorde mig fin och promenerade ned till Storo. Där köpte jag ett månadskort (iaf vad jag trodde) och satte mig på trikken ned på stan.. Men månadskortet fungerade inte, även om jag hade ett kvitto på att jag köpt ett..  På Miss Paris så gjordes det upp en plan. Jag skulle få jobba Månd-Tisd-Onsd mellan kl 10 till kl 14 till en början. För att få lära känna varorna, butiken och få upplärning. Det enda han ville ha var en referens.

Därifrån stack jag ned till Trafikanten och efter att ha stått i kö i ca 15 minuter fick jag beskedet att "det inte fanns någon biljett på mitt kort". Så hon sa åt mig att skriva ut en kopia av mitt kontoutdrag från nätbanken och komma med den, så skulle de skicka in den till Ruter och sedan ge tillbaka pengarna.. *Suck*, tänkte jag.. eftersom vi inte har någon skrivare. Daniel erbjöd sig dock att hjälpa mig senare på dagen.

Därifrån promenerade jag ned till Aaker Brygge och till Lektern. Alla blev glada av att se mig vilket gjorde mig glad också. Efter att ha fått min referens och bokat in vakter pratade jag med kocken som tydligen varit väldigt orolig eftersom jag varit borta i 10 dagar. "I thought you had become sick, seriously or something!" - uttryckte han. Men han lugnade ned sig då han såg att jag hade livet och hälsan i behåll. :P

Så.. nu har jag i min ägo ett arbetsintyg som jag är väldigt stolt över. I detta står nämligen följande:

Anne Berglin, född 10.07.87, är anställd som servitör hos Lekter'n och Lekter'n Lounge under sommarsäsongen 2010.

Lekter'n  är Norges största uteservering med 1200 sittplatser och ca 500 ståplatser i våra barområden, med full a la carte meny och en stor barkarta.

Arbetet ställer stora krav på tempo, effektivitet och arbetsglädje.

Anne har visat sig som en positiv och duktig medarbetare, som har blivit gott omtyckt av kollegor, överordnande och gäster.

Vi kan tryggt rekommendera Anne till framtida arbetsgivare och önskar henne lycka till!

Med Vänliga Hälsningar, Lekter'n.

Lindi, Personalansvarig.

Det känns oerhört bra att veta att jag är omtyckt och att de tycker att jag har gjort bra ifrån mig! Ni anar inte hur glad jag blev av att läsa detta och nu ser jag fram emot att gå dit igen. Men eftersom jag hoppas på att börja på Miss Paris så snart som möjligt har jag valt att ha två vakter i veckan hos Lekter'n framöver. Nämligen på Torsdagar och fredagar. För då kommer jag att jobba fem dagar i veckan, vilket är lagom till att börja med. Så jag slipper bli så sliten :P

Efter det så började jag promenera mot Majorstuen. Jag tänkte möta Terje på hans jobb. På vägen gick jag in och kikade i caféer och matställen, samt en liten bokbutik där jag köpte min egna "Lord of The Rings". Då har jag så jag klarar mig ett tag framöver. :) Tills ist köpte jag en smörgås och en chokladruta och Baker Brun innan jag satte mig utanför Terjes jobb och kollade på honom mysande medans jag åt. Det tog ca 15 minuter innan han såg mig och kom fram för att prata med mig.

Jag var ju väldigt tidig. Han skulle inte sluta förrän kl 17 och jag var där ca 16. Så vi beslöt att vi skulle mötas i en park som ligger på vägen hem från Majorstuen. Jag låg där i ca 40 minuter läsandes och lyssnandes på musik innan han kom. Hela vägen hem var väldigt trevlig. Vi köpte t.o.m glass från hemglassbilen! Kvällen erbjöd Conan och god mat. Jag kostade även på mig att ringa hem till pappa då min halvsyster fyllde sex år. "Nu blev hon glad" - sa pappa, vilket gjorde mig tillfreds med mig själv. :)

Idag är det tänkt att jag ska umgås med Sydney och Silje. Det ser jag fram emot mycket.. Hoppas bara det blir så nu, annars bli jag väldigt besviken. I nuvarande läget har jag hunnit dra mig i sängen i någon timme, kliva upp, gett kaninen medicin och nästan hunnit äta upp min frukost. Tänkte ta en varm och skön dusch sen. Så får vi ser vart dagen bär hän. Det känns äntligen som jag kommer någon vart iallafall, vilket känns underbart!

Seees! //Anne

Self-confidence silhouette av AWhisperOfLove på Deviantart.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar